Armour Armour

Hells Headbangers

Website : Armour

Vroeger, toen de mannen nog mannen waren en de vrouwen nog vrouwen. En de enige metal heavy metal was. Naar die vroeger neemt Armour ons terug. De Finse band welteverstaan, want er zijn ook nog twee andere gelijknamige bands. In de gelederen vinden we als bekende naam alleen Vince Venom terug die in ongeveer elke Finse black metal band gespeeld heeft. Kennelijk kunnen ook de blackmetal artiesten de hang naar nostalgie niet meer veilig wegdrukken achter spikes en corpsepaint.

De plaat begint eigenlijk wat langzaam met 'Rock 'n Roll Tonite' en 'The Time is Right'. We krijgen hier simpele, mid-tempo heavy metal voorgeschoten en het doet onmiddellijk denken als een kruising tussen Saxon en Accept met 3 Inches of Blood-vocalist Cam Pipes als zanger. Pas bij het derde nummer 'Sex Demon' komt de cd echt op gang aangezien het tempo wordt opgeschroefd en dat de rest van de cd ook wat meer blijft. We krijgen dan nog pareltjes als 'Satan's Knights' , 'Magick Armour' en 'Hellfire' waar lekker de haren op gewapperd kunnen worden. Ouderwetse heavy metal doorspekt met leuke riffjes en solo's vormen de basis van de nummers en dat is gewoon lekker genieten. Het is inderdaad net alsof dit album al bijna 30 jaar geleden is opgenomen qua muziek want qua productie zit het wel snor. Afsluiter 'Heavy Metal Drinkers' had zo op een Metalucifer plaat gekund vanwege titel en meezing gehalte. Deze cd is dan ook uitermate geschikt om op te zetten tijdens een avondje bier drinken als de eerste 10 al gedronken zijn. (Thomas van Golen)

01. Rock’n’Roll Tonite
02. The Time Is Right
03. Sex Demon