Within Temptation An Acoustic Night At The Theatre

Sony Music Entertainment

Within Temptation

Na de laatste CD/DVD release ‘Black Symphony’ van het Nederlandse Within Temptation in september 2008 waarop een registratie te zien was van de band samen met meer dan 60-koppige Metropole Orkest. Hierop was te zien dat de band een fantastische show weggaf in het Rotterdamse Ahoy en waarbij de nummers voorzien werden van geweldig arrangement van het orkest en waarbij de show groots werd aangepakt. Eind 2008 werd besloten door de band dat het ook anders kan en werd er begonnen aan een speciale theatertour, die overigens geheel uitverkocht was en waarbij de diversen songs voorzien werden van speciale arrangementen wat resulteerde in mooie akoestische versies van de wel bekende hits.

Van deze shows is er nu ook een live album te koop, getiteld ‘An Acoustic Night At The Theatre’, waarop de band hun grootste hits te gehore brengt. De opnames zijn afkomstig van de show die de band in het Frits Philips muziekcentrum in Eindhoven ten gehore gaf en ik moet toegeven het geluid is prima. De band werd tijdens deze theatertour vergezeld door enkele strijkers en toetsenist Martijn Spierenburg verruilde zijn keyboard voor een piano. Natuurlijk komen alle grote hits zoals “Frozen”, “Stand My Ground” en “Memories” voorbij en wordt de band tijdens “Somewhere” bijgestaan door Anneke van Giersbergen die echter wel van tape blijkt te komen net zoals de stem van Keith Caputo tijdens de hitsingle “What Have You Done”. Verder is het album dan ook nog voorzien van gloednieuwe track ‘Utopia’ wat een duet is met de Engelse singer/songwriter Chris Jones.

Al met al is dit een mooie concertregistratie geworden die het wachten op de aankomende theatertour (lente 2010) en het volgende studioalbum voor de vele fans van de band wat dragelijker maakt.

01. Towards The End
02. Stand My Ground