The Butterfly Effect Final Conversation Of Kings

Superball Music

The Butterfly Effect

Op 29 juni zal het nieuwe album van de Australische band The Butterfly Effect uitkomen via Superball Music. Het album heeft de titel ‘Final Conversation Of Kings’ meegekregen en is het derde volwaardige album van de band. The Butterfly Effect werd in 1999 opgericht en sinds het uitkomen van het debuutalbum, getiteld ‘Begins Here’ in 2003 geniet de band in thuisland Australia grote bekendheid, het album wist dan ook de gouden status te behalen en ook voor opvolger ‘Imago’ was het weer raak.

Op het album vinden we vooral stevige, zware progressieve rocksongs voorzien van pakkende riffs van gitarist Kurt Goedhart. De hoofdrol op het album is echter weggelegd voor zanger Clint Boge die de songs voorziet van uitstekende, gepassioneerde zangpartijen. Verder bevatten de song de nodige melodie, luister maar eens naar de ruim zeven minuten durende opener ‘Worlds On Fire’. Het album vergt echter wel de nodige luisterbeurten om het geheel door te laten dringen, maar daarna is het genieten van uitschieters zoals onder meer de nummer “Room Without A View”, “Final Conversation”, “Window And The Watcher” en “7 Days”.

Met ‘Final Conversation Of Kings’ heeft The Butterfly Effect dan ook een prima album uitgebracht, fans van bands zoals Porcupine Tree, Motorpsycho en Pink Floyd moeten het album dan ook zeker een kans geven. Verder ziet ook het artwork er ook prima verzorgt uit. Het album werd geproduceerd door Forrester Savvell (Karnivool, Dead Letter Circus) die het album van een zeer heldere sound heeft voorzien.

01. Worlds On Fire
02. Room Without A View
03. Final Conversation