The Blues Junkies The Blues Junkies

Langweiligkeit Records / Suburban Records

The Blues Junkies

Enige tijd geleden is het gelijknamige album van het Haagse Rock n' Roll trio The Blues Junkies verschenen via Langweiligkeit Records en is daarmee de inmiddels tweede volwaardige cd van de band. Verder is mij eigenlijk niet zo heel veel bekend over deze band dus snel over naar de muziek.

Na enkele songs beluisterd te hebben is het mij meteen duidelijk, The Blues Junkies is een band zonder al te veel woorden. Spelen is dan ook het motto en dan vooral het spelen van vuige, in your face Rock n' Roll. Dat de band zo nu en dan wat rifjes geleend heeft van bands zoals Peter Pan Speedrock, Danko Jones, Motörhead en consorten mag dan ook door de vingers gezien worden. Het album straalt dan ook van het spelplezier en live zal de band het zeker goed doen in een overvolle, kleine en zweterige kroeg. De songs zijn voorzien van ronkende gitaren, luister maar eens naar nummers als het pakkende “B.B. Boogie” of het redelijke uptempo “Sleeping Death”. Tijdens het hele album houd de band het gaspedaal er behoorlijk op, The Blues Junkies weten er dan ook in een tijdsbestek van dertig minuten tien songs doorheen te rammen. Verdere uitschieters zijn onder meer het van een stevige riff voorziene “Ticket To Hell” en van uitstekend gitaarwerk voorziene “Jesus Loves You”. Het album wordt vervolgens afgesloten door het instrumentale “Don’t Wanna Do That At All” waarop de band uiteindelijk wat gas terugneemt.

Al met al weet de band een degelijk album a te leveren dat overigens werd opgenomen in de Rotterdamse Excess Studio. Wat betreft de productie, hier valt niet veel op aan te merken want een band zoals de The Blues Junkies moet gewoonweg rauw en smerig klinken.

01. Intro
02. Don’t Wanna Be Here At All
03. B.B. Boogie