Suicide Silence No Time To Bleed

Website : Suicide Silence

Je hebt zo ontzettend veel verschillende subgenres, binnen genres dat ik er gek van word. Dit bandje schuif ik dan maar in het hokje van hard, metal, death core oftewel death-core of zoiets. Dit alles wordt dan ook nog overgoten met een dun sausje van grindcore zoals bijvoorbeeld tijdens het nummer “Smoke” goed waarneembaar is. Suicide Silence schijnt al enige bekendheid te hebben geworven bij een flinke schare fans. Echter, als ik dit album zelf beluister kan het mij niet zo bekoren. Ook na een paar keer draaien vind ik het vrij saai en nietszeggend. Het kan zijn omdat ik dit genre wat minder vind, maar volgens mij lijkt het gewoon allemaal op elkaar, de echte passie ontbreekt dan ook. Nummers die er wel in positieve zin uitspringen zijn opener “Wake Up”, het pittige “Lifted” dat voorzien is van een lekker gitaargeluid en het titelnummer van het album “No Time To Bleed”. Je hoort herkenbare death-core met hele trage zware stukken afgewisseld met snelle stukken. Gooi hier doorheen een zanger die kan schreeuwen en grunten en dan klinkt het redelijk af. Het overbodige nummer “Wasted” met instrumentale stukken en aangevuld met samples hoort voor mijn gevoel echter niet op deze plaat. Wat wel weer aardig klinkt is het snelle “Your Creations” en het felle “Genocide”, het album word vervolgens afgesloten met “Disengage”, een song waar de band lekker weet door te beuken.

Ik denk echter dat je deze band tijdens een concert aan het werk moet zien want zo in de cd speler is dit het net niet, de song blijven na een aantal luisterbeurten gewoonweg niet hangen. Wel kan ik zeggen dat dit album een mooi vervolg is op het eerder uitgebrachte ‘The Cleansing’ zonder de roots te veranderen. Deze band vervolgd gewoon dezelfde weg met ‘No Time To Bleed’ zonder al te veel aanpassingen te doen aan het geluid van de band. (Talitha Martijn)

01. Wake Up
02. Lifted
03. Smoke