Steevi Jaimz My Private Hell

Cargo Records / Suburban

Website : Steevi Jaimz

‘My Private Hell’ is het nieuwe soloalbum van zanger Steevi Jaimz, wie zegt u?, nou die zanger die in de jaren tachtig werkzaam was in de Engelse glamrock band Tigertailz. Steevi was te horen op het uit 1987 stammende debuutalbum ‘Young And Crazy’ waarna hij al snel aan de kant werd gezet. Naar mijn weten heeft de beste man daarna niet veel meer gepresteerd om nu, meer dan twintig jaar later met een nieuw album aan te komen zetten. Het album werd geschreven, opgenomen en geproduceerd in Zweden met Chris Laney en Anders Ringman en gemixt in de Polar Studios in Stockholm.

Het album opent met het sleazy “Amazing”, een degelijke rocksong voorzien van enkele uitstekende riffs en sterk solowerk van Chris Laney en Anders Ringman. Wat verder opvalt is dat de Kiss invloeden er wel erg dik bovenop liggen. Het zijn dan ook met name de zangpartijen die wel erg met die van Paul Stanley overeenkomen. Ook komen de songs nogal gedateerd over, luister maar eens naar een nummer als het afgezaagde “Something Good Something Bad” of het overjarige “Kiss Of Death”. Dat de zangkwaliteiten van de heer Jaimz niet ver boven het gemiddelde uitkomen helpt ook niet mee. Tijdens “Little Sistah” bespeur ik dan weer enige invloeden van het oudere werk van Van Halen en de openingsriff van “My Private Hell” heeft wel wat weg van Ozzy Osbourne’s “Bark At The Moon”. Uitschieters zijn er op het album dan ook niet te vinden, of het moet het stevige titelnummer “My Private Hell” zijn.

Nee, op een album als “My Private Hell” zullen anno 2009 niet veel mensen meer zitten te wachten, misschien dat als het album ergens eind jaren tachtig was uitgebracht dat het nog wat potten had kunnen breken maar wij weten inmiddels beter. Echter fans van het jaren tachtig werk van Kiss of een band als Def Leppard of Danger Danger zullen met deze release nog wel uit de voeten kunnen.

01. Amazing
02. Don't Say It's Over
03. Something Good Something Bad