Sacred Steel Carnage Victory

Massacre Records

Sacred Steel

Vandaag krijg ik de nieuwe heavy metal schijf ‘Carnage Victory’ van Sacred Steel voor mijn neus geschoven. Dit is alweer het zevende glimmende schijfje van de Duitse heren die in thuisland Duitstland bijna een cult-status hebben. De muziek bevat goede en rappe gitaar riffs en is overgoten met een sausje van thrash geluiden en ook kan ik af en toe een klein beetje doom ontdekken.

Het openingsnummer “Charge Into Overkill” is gelijk een vet en stevig nummer met een redelijke dosis thrash invloeden. Gelijk hoor ik veel variatie in de zang van zanger Gerrit Mutz, clean zangstukken, geschreeuw en zo nu en dan ook flink hoge uithalen. Bij het nummer “Don’t Break The Oath” valt op dat dit wat meer neigt naar de heavy metal kant van de band. De titelsong “Carnage Victory” is een lekker nummer dat wat rustiger en relaxter klinkt als de voorgangers, gelijk heb je dan ook wat meer melodieuze stukken. Het nummer “Broken Rites” vind ik persoonlijk ietsje minder sterk maar is wel lekker snel. “Crosses Stained With Blood” bevat wat meer melodie en is daarmee een prettige song geworden. Eerlijk moet ik zeggen dat ik na de eerste vijf nummers de aandacht een beetje laat verslappen. Bij het mid-tempo nummer “Ceremonial Magician Of The left Hand Path” begint het allemaal iets minder te worden. En vooral trager en een beetje doom’ier . Als we aan zijn gekomen bij “Denial Of Judas (Heaven Betrayed)” zijn we weer op het niveau van de eerste nummers. “Metal Underground” is een lekker nummer, niet al te langzaam maar wel ga je bijna vanzelf met de muziek meebewegen. Het laatste nummer “By Vengeance And Hatred We Ride” is dan wel weer een pittig nummer en een goede afsluiter van dit schijfje.

Het album duurt zeker zo’n vijftig minuten en is daarmee een leuk album voor de heavy metal liefhebbers. Echter ik zou toch eerst even luisteren voordat je hem aanschaft want dit is niet het allerbeste werk van Sacred Steel maar zeker wel de moeite waard als je eerder werk ook kan waarderen. (Talitha Martijn)

01. Charge Into Overkill
02. Don't Break The Oath
03. Carnage Victory