Pat McManus Band 2PM

Bad Reputation Records /
Suburban

Pat McManus Band

Pat McManus is bij de wat oudere rockfan ongetwijfeld bekend van het hardrocktrio Mama’s Boys waar hij samen met zijn broers John en Tommy in de jaren tachtig deel van uitmaakte. Echter na het overlijden van een van de broers een aantal jaar geleden werd het even stil rondom Pat. Wel werd er hier en daar nog wel wat werk als studio en sessie muzikant verricht, maar meer dan dat zat er niet in. Tot een paar jaar geleden en het toch weer begon te kriebelen Pat besloot een nieuwe band op te richten. ‘2PM’ is inmiddels het tweede album van de heer McManus dat opnieuw bol staat van de blues, al dan niet gecombineerd met rustige rock georiënteerde gitaarmuziek.

Het album opent met het rock georiënteerde “Chasing Away The Blues”, de song is voorzien van catchy gitaarwerk en de rauwe stem van Pat maakt het geheel af. Verder is de song voorzien van een aantal aangename gitaarsolo’s. Het volgende “Trouble” is een degelijke bluesrock songs, voorzien van ronkende gitaren en opnieuw uitstekend solo’s werk van Pat McManus. Ook nummers als “Law Of The Jungle” en “Satisfaction Guaranteed” zijn voorzien van dezelfde ingrediënten. Songs als “Addicted To The Rush”, het zeer rustige “Rough Diamond” en het van vioolpartijen voorziene “Big Hair (Slight Return)” zorgen voor de nodige afwisseling. Verdere opmerkelijke songs op het album zijn onder meer de nummers “Born To Be Bad”, het lekkere relaxte “Lucky Man” en de Bob Dylan cover ‘Blowin’In The Wind’ waarmee het album wordt afgesloten.

Met de vijftien songs en een speelduur van ruim een uur heeft de heer Pat McManus met ‘2PM’ een zeer degelijk en afwisselend bluesrock album weten af te leveren. De productie is verder prima te noemen, en de rustige songs zijn een prima afwisseling met het harde gitaargeweld waar ik doorgaans naar luister.

01. Chasing Away The Blues
02. Trouble
03. Best Friends (End Of The Line)