Ooh La La Free At Last

Bad Reputation Records / Suburban

Website : Ooh La La

Op 12 april zal het album ‘Free At Last’ van het uit Sidney afkomstige Ooh La La verschijnen via Bad Reputation Records. De band is in Europa volgens mij nog behoorlijk onbekend, echter in thuisland Australië heeft de band al enkele EP’s op haar naam staan. Daarnaast wist de band in Australië een behoorlijke live reputatie op te bouwen en nu is dus ook Europa aan de beurt. Het geluid van de band ligt overigens in het straatje van bands zoals The Black Crowes, Led Zeppelin, Jimmy Hendrix en het oudere werk van Aerosmith, op zich niets mis mee dus.

Als eerste track op het album komen we het nummer “Free At Last” tegen, een degelijke uptempo rocksong voorzien van degelijk gitaarwerk. Het volgende “Don't Fight The Feeling” is voorzien van de nodige blues en southern invloeden. Ook de volgende songs op het album liggen in hetzelfde straatje, stevige uptempo rock in de stijl van de wat oudere rock bands uit de jaren zestig en zeventig. Wat betreft de kwaliteiten van de band, deze is prima in orde, luister maar eens naar het uitstekende gitaarspel van Tony in het nummer “Get On Yer Knees & Pray” wat mij hier en daar wat aan Jimmy Hendrix doet denken. Ook zanger Simon Meli weet mij behoorlijk te overtuigen ondanks de gelijkenis met Led Zeppelin’s Robert Plant. Over de productie van het album ben ik echter wat minder te spreken, het lijkt er dan ook veel op of de band dit album ergens in een zweterige studio in het jaar 1974 heeft opgenomen. “Tonight Only“ bevat verder de nodige sol invloeden en is tevens voorzien van een degelijke Hammond sound, als afsluiter komen we dan nog “Chop The Mutha Down” waar de Plant invloeden weer behoorlijk goed waarneembaar zijn.

Al met al levert dit Australische gezelschap een degelijk album uit dat makkelijk weg luistert in bijvoorbeeld de auto. Het album is dan ook een aanrader voor alle mensen die de jaren zestig n zeventig rock en dito productie houden. Op de myspace pagina van de band zijn in ieder geval enkele songs te beluisteren.

Tracklisting:
01. Free At Last
02. Don't Fight The Feeling