Oliver Weers Get Ready

Target Records / Suburban

Website : Oliver Weers

Op 1 mei is het debuutalbum van Oliver Weers verschenen via Target Records in Europa verschenen. Het album heeft de titel ‘Get Ready’ meegekregen.0 Het album was al sinds afgelopen jaar verkrijgbaar in thuisland Denemarken maar gelukkig heeft Target Records alsnog besloten het album ook in de rest van Europa uit te brengen. De heer Weers heeft voor zijn debuutalbum een behoorlijke lijst met muzikanten aangetrokken, zo vinden we achter de drumkit Tommy Aldridge (o.a. Whitesnake, Thin Lizzy, Vinnie Moore, Yngwie J. Malmsteen, Motörhead, Ted Nugent) en op bass Marco Mendoza (o.a. Thin Lizzy, Whitesnake).

Het is dan ook niet voor niets dat ik hoge verwachtingen heb van deze release. En gelukkig bij de eerste tonen weet je al dat het goed komt!! Oliver Weers bezit een lekkere rauwe stem en een goed geluid. Het is van alles wat. Van hele mooie ballads tot aan hele stevige hardrock nummers. Zo hoor ik het graag! Het begon voor Oliver als drop-out bij de X-faxtor in Denemarken. Hij kon goed zingen maar zag er veel te “metal” uit. Dus moest hij eruit. Gelukkig waren er mensen in het juiste genre die potentie in hem zagen. Die mensen hebben pas echt verstand van talent. Met deze cd bewijst Oliver zich nogmaals. Hij heeft dan ook super muzikanten om zich heen verzameld. Samen spetteren ze van de CD af! De heerlijke stem, de onvermoeibare gierende gitaarsolo’s en heel degelijk drum en baswerk. Ook de twee covers op dit album klinken lekker. Oliver heeft gekozen voor "Army Of Me” van Björk en "The Show Must Go On" van Queen. Deze songs liggen ook lekker in het gehoor. Ik kan wel zeggen dat deze CD vooral erg interessant zal zijn als je al houd van melodieuze metal/hardrock en bijvoorbeeld Alice Cooper, AC/DC, Whitesnake en meer bands uit het genre van vooral de jaren 80. En als je de eer hebt om een band te vormen met Søren Andersen, Tommy Aldridge en Marco Mendoza weet je eigenlijk al dat het niet meer stuk kan! In juni van dit jaar mag deze heerlijke band volkomen terecht mee op tour als de support van Mötley Crüe. Hier horen we vast nog meer van. (TM)

01. Calling Out For You
02. Hands High
03. Even Giants Cry