Nashville Pussy From Hell To Texas

Steamhammer / SPV

Website : Nashville Pussy

Op 16 februari zal het nieuwe, inmiddels vijfde album van Nashville Pussy ‘From Hell To Texas’ uitkomen via Steamhammer / SPV, het album is de opvolger van het 2006 stammende ‘Get Some’. Onvermoeibaar als ze zijn stort Nashville Pussy zich van de ene in de andere tour, spelen tot je er letterlijk bij neer valt en iedere dag weer een topshow neerzetten lijkt het motto van de band. De band heeft de laatste jaren dan ook een behoorlijke live reputatie weten op te bouwen, maar de studio albums van de band doorspekt met een mix van hard rock, Southern rock, punk rock, metal en psychobilly moeten ook zeker niet vergeten worden. Het nieuwe album werd opgenomen in de Pedernales Studio van Willie Nelson in Spicewood (een klein plaatsje nabij Austin, Texas).

Het album opent met “Speed Machine”, een degelijk midtempo rocksong voorzien van sterk gitaarwerk van gitarste Ruyter Suys, luister maar eens naar de uitstekende solo halverwege de song. Ook het volgende “From Hell To Texas” is weer voorzien van spetterend gitaarwerk, sterke riffs en een strakke ritmesectie. Ook de volgende songs gaat het er niet veel anders aan toe, wat verder wel opvalt zij de achtergrondkoortjes. Met “Lazy Jesus” heeft de band een zeer swingend nummer opgenomen, voorzien van boogiewoogie ritmes en harmonica. Verder zijn het natuurlijk schreeuwerige zangpartijen van zanger Blaine Cartwright die hij op een eigenzinnige manier weet te brengen. Luister maar eens naar nummer zoals “I'm So High” waar tevens een gastrol is weggelegd voor Danko Jones of en nummer als “:Dead Men Can't Get Drunk”. Verdere uitschieters zijn onder meer de nummers “Late Great USA”, “Pray for The Devil”, het catchy “Why Why Why” en het afsluitende “Give Me A Hit Before I Go”, klasse.

Vanaf de eerste tot en met de laatste seconde heeft Nashvilly Pussy opnieuw een album afgeleverd dat rockt en ronkt aan alle kanten. Het album werd geproduceerd door Daniel Grey (Misfits, Ramones) en Gordie Johsen die het album tevens van een uitstekende mix heeft voorzien. Met ‘From Hell To Texas’ heeft de band dan ook een zeer degelijk Soutern rock-‘n-roll album afgeleverd, fans van bands zoals AC/DC, Motorhead, Rose Tattoo, Lynyrd Skynyrd, Gluecifer en Peter Pan Speedrock kunnen dit album dan ook blindelings aanschaffen.

01. Speed Machine
02. From Hell To Texas
03. Drunk Driving Man