Loch Vostok Reveal No Secrets

Silverwolf Productions

Website : Loch Vostok

Zoals de band zelf aangeeft. Een band voor alle fans van Children of Bodom, In Flames en Arch Enemy. Daar hebben ze niks teveel mee gezegd. De muziek klinkt qua stijl erg veel op die van de genoemde bands. Strakke snelle rifs, zang die varieert van helder tot grunt/scream en natuurlijk veel effecten met het keyboard. Het is zeker geen kleine band in 2006 hebben ze getourd met King Diamond en Secret Sphere. In 2001 is de band ontstaan uit de overblijfselen van de band Mayadome. De band kreeg de naam Loch Vostok vernoemd naar een meer op Antarctica.

Het album ‘Reveal No Secrets’ is het derde album van Loch Vostok. Het is een album die echt voldoet aan de verwachting die de cover je geeft. Op de cover is een nucleaire explosie te zien. Het album begint lekker stevig met snelle, strakke riffs en een melodische refrein. Dit is iets wat je in het hele album terug vindt. De zang kun je in 2 stijlen omschrijven. Als eerste een grunt en metal scream stijl. Deze stijl vindt je ook veel terug in de muziek van Children of Bodom en Arch Enemy. De andere stijl is heldere opera achtige stijl. Deze vind je terug bij bands als Dream Theater en Kamelot. Iets wat deze band onderscheid van andere metal bands zijn de mooie gitaar solo’s en de solo’s op het keyboard.

Zelf geeft de band een aantal nummers aan die ze adviseren om te luisteren. Ik zal deze nummers wat nader toelichten. Als eerste wordt nummer 2 op de cd getipt. Dit nummer met de titel Energy Taboo begint meteen stevig met strakke riffs en wat kerkelijke geluiden op het keyboard. Deze geluiden vind je ook veel terug bij death metal bands. De zang op dit nummer is over het algemeen clean en erg mooi. Het nummer eindigt met een mooi instrumentaal stuk waarin ze laten horen dat ze de instrumenten goed beheersen. De tweede tip is nummer 4 op het album. Een nummer met de titel: “Uncompassion”. Dit nummer begint een stuk steviger en duikt meteen in de stijl van Children of Bodom. De zang is omgeslagen van clean naar grunt. Het refrein is wat meer melodisch en meerstemmig iets wat dit nummer ten goede komt. Aan het eind van het nummer wordt een lange solo gestart die geen enkele seconde verveeld. Het laatste nummer dat als tip wordt gegeven is nummer 6 op het album. Dit nummer met de titel ”Raiders of the Lost Heart” lijkt veel op het vierde nummer. Aardig ingewikkelde riffs met goeie bijpassende drums. De zang is vooral op grunt toegelegd. Het refrein is wederom clean en erg melodisch. Deze combinatie werkt erg goed door het hele album heen.

Deze band is een must have voor elke melodische death metal fan. Een album van goeie kwaliteit en goeie nummers. (Bernard Bruins)

01. Loss Of Liberty
02. Energy Taboo