Laaz Rockit Taste Of Rebellion & Live Untold (Re-release)

Massacre Records

Website : Laaz Rockit

Eerder dit jaar bracht het Duitse Massacre Records al de eerste vier albums van het uit San Francisco afkomstige Laaz Rockit opnieuw uit. Nu is het dan ook de beurt aan de laatste twee albums, te weten het vijfde uit 1991 stammende album ‘Nothing$ $acred’ en het nooit officieel in Europa verschenen live album ‘Taste Of Rebellion’. De laatste wordt tevens nog aangevuld met de uit 2006 stammende documentaire DVD ‘Live Untold’. Beide platen waren jarenlang een veelgevraagd, maar weinig aangeboden item op platenbeurzen, ebay en noem ze maar op waardoor deze beide klassiekers vaak voor veel geld over te toonbank gingen. Ik zelf ben echter nog wel de gelukkige bezitter van beide originele albums. Mede hierdoor en doordat er de laatste jaren toch een behoorlijke thrash revival aan de gang is heeft Massacre Records de rechten voor beide albums weten te bemachtigen waardoor de albums gelukkig weer tegen normale prijzen te koop zijn.

De live opnames van de show stammen uit 1992, die de band opnam in Tokyo, Japan. De band is te horen in hun nadagen van hun carričre vlak voordat de band uiteindelijk de handdoek in de ring gooide maar het enthousiasme van zanger Michael Coons is nog steeds even groot. Wat betreft de setlist, deze bestaat uit een aantal klassiekers zoals “In The Name Of The Father And The Gun”, “Fire In The Hole”, “City's Gonna Burn”, “Curiosity Kills” en ook wordt de Dead Kennedies cover “Holiday In Cambodia” niet vergeten. Verder moet ik wel bekennen dat van de twaalf songs er in totaal maar liefst zes van het album ‘Nothing$ $acred’ afkomstig zijn en dat het album ‘Know Your Enemy’ geheel wordt genegeerd.
At betreft het geluid, dit is redelijk te noemen voor live begrippen en vooral het werk van het indertijd meest recente album doet het erg goed ‘Nothing$ $acred’ live. Deze release is verder nog aangevuld met de uit 2006 stammende, ruim drie uur durende documentaire DVD ‘Live Untold’ die enkele jaren gelede verkocht werd tijdens de live shows van de band. Het label heeft echter helaas deze DVD niet beschikbaar gesteld dus kan ik hierover ook geen oordeel geven.

Al met al is deze release dus een ware must voor iedere Laaz Rockit fan die beide releases nog niet in huis heeft. Als het goed is dan is nu al het oude werk op en opnieuw uitgebracht en dan rest Massacre Records alleen nog het werk van Gack uit te brengen. De band die werd opgericht nadat Laaz Rockit in 1992 uit elkaar viel en waarmee slechts een album werd uitgebracht in Japan. (Eugene Straver)

01. In The Name Of The Father And The Gun
02. Greed Machine
03. Fire In The Hole