Laaz Rockit No Stranger To Danger (Re-release)

Massacre Records

Website : Laaz Rockit

Het origineel van dit tweede album van het uit de bay-area afkomstige Laaz Rockit, getiteld ´No Stranger To Danger´ stamt uit 1985. Dit is wederom een re-release die via het Duitse Massacre Records op de markt is gebracht dat momenteel behoorlijk aan de weg timmert. Het label heeft immers nagenoeg de complete Laaz Rockit discografie uitgebracht want eerder dit jaar verschenen al de albums ´Know your Enemy´, ´Annihilation Principle´ en is tegelijk met deze release ook het debuutalbum ´City Gonna Burn’ uitgekomen.

Wat meteen opvalt is dat deze schijf is hier en daar flink wat gepolijst is, maar toch blijft deze plaat het matige geluid behouden. ´No Stranger To Danger´ is verder een prima album maar ook het meest commercieel klinkende, de band was op deze schijf nog zoekende naar een eigen geluid. Songs zoals “Spared from the Fire”, “Off The Deep End” en “Leatherface” zijn echter nog steeds van grote klasse. Ook deze cd heeft net als de andere re-release van ‘City Gonna Burn’ ook twee bonus live-tracks in de vorm van “Erased” en “Prelude”. Ook hier gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat de stem van zanger Michael Coons toch echt scheuren van ouderdom gaat vertonen. Het gitaarwerk op deze cd is redelijk te noemen. Maar de band bestaat dan ook uit een stel redelijke muzikanten. Vooral Willy Lange op bass is een heerlijke, soms iets slordige maar wel geweldige muzikant. Een echt podiumbeest! Erg lachwekkend zijn de foto’s van vroeger. De jaren 80 bands hadden allemaal veel te veel haar en zagen er wel heel grappig uit. Kijk maar eens naar een foto van jezelf uit de jaren 80, dat is eigenlijk best komisch.

Ook voor deze re-release geldt dat je dit schijfje best kan kopen als je al jaren gek van de band bent en het origineel nog niet in je bezit hebt. Maar koop de cd niet alleen vanwege de twee live bonus-tracks. De kwaliteit is daarvoor veel te matig maar voor de liefhebber van deze uitstekende band is dit een mooie gelegenheid om dit album alsnog in huis te halen. (Talitha Martijn)

Tracklisting
01. Dreams Die Hard
02. I've Got Time