Laaz Rockit City's Gonna Burn (Re-release)

Massacre Records

Website : Laaz Rockit

Eerder dit jaar bracht het Duitse Massacre Records al de albums ´Know your Enemy´ en ´Annihilation Principle´ van Laaz Rockit opnieuw uit en nu is dan ook het uit 1984 stammende debuutalbum aan de beurt. Het is dan ook duidelijk dat Massacre Records en met mindere mate ook de band probeert mee te varen op alle reünies en comebacks die er zijn. Verder is het gewoon een feit dat de jaren 80 thrash muziek het lekker doet op dit moment.

Echter de kwaliteit van deze re-release is matig te noemen. De basgitaar en de gitaren zijn niet altijd even lekker te horen maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de kwaliteit van de opname studios in de jaren 80. Het klinkt wel lekker old-school en ik denk niet dat er heel veel aan de sound gesleuteld is voor deze re-release. Wat betreft de songs op dit album, hier kan ik kort over zijn, ten tijde van het debuut was de band nog zoekende waardoor er slechts enkele klassiekers op het album te vinden zijn zoals het grandioze ‘Forced To Fight’, het titelnummer ´ City's Gonna Burn´ en de song ´ Take No Prisoners´. Verder vallen de 2 bonus live-nummers “Fire In The Hole” en “Liar” een klein beetje tegen. Waarbij ik vooral doel op de zang van Michael Coons, maar we moeten niet vergeten dat het alweer een kwart eeuw gelden is dat we het origineel van de band mochten horen. De tand des tijds heeft toch de stembanden van de zanger wat veranderd. Ook is er geen informatie toegevoegd waar deze opnames zijn gemaakt en waarom is er niet een complete live show aan het album toegevoegd want de oorspronkelijke songs duren slechts een kort half uurtje.

Maar omdat de oude Laaz Rockit album slecht of moeilijk verkrijgbaar zijn is deze release een ware aanwinst voor de fans van de band. Je verkeerd je dan binnen de kortste keren weer in de mooie jaren tachtig en dat is toch een lekker gevoel voor velen met mij die toen nog lekker jong en wild waren. Dit is een typisch geval van nostalgie dat boven kwaliteit gaat en verder is dit gewoon een leuk item om in huis te hebben. (Talitha Martijn)

Tracklisting
01. City's Gonna Burn
02. Caught in the Act