Illdisposed Burn Me Wicked (re-release)

Massacre Records

Website : Illdisposed

Tegelijkertijd met de release van het nieuwste Illdisposed album ´To Those Who Walk Behind Us´ dat sinds 28 augustus in de winkels ligt zijn ook de twee oudere releases opnieuw uitgebracht door het Duitse Massacre Records. De kenner weet dan genoeg, maar het gaat hier om de albums ´1-800 Vindication´ (2004) en ´Burn Me Wicked´ (2006), twee albums waarop de band behoorlijk wist te overtuigen.

De reden van deze re-release ontgaat mij echter want dit album stamt immers uit 2006 en het origineel is waarschijnlijk dan ook nog makkelijk verkrijgbaar. Verder zijn de twee extra live nummers niet echt een toevoeging. Nee, het zou beter geweest zijn om de gehele show op een extra live cd bij te voegen, of het geheel voorzien van enkele videoclips en/of live clips. Omdat deze release dan ook slechts drie jaar oud is ga ik hier niet het hele album bespreken, maar enkele sterke punten wil ik echter toch aanhalen. Zo kent het album een typische combinatie van strakke death metal-gerichte riffs, voorzien van een uitstekende groove, luister maar eens naar nummers als “Back To The Streets” of “Throw Your Bolts”. Verdere positieve details die opvallen zijn de brute grunts van zanger Bo Summer en het stevige gitaarwerk van beide gitaristen.

Zoals eerder vermeld ontgaat de reden van deze re-release me een beetje, de fans van de band zullen dit album dan ook al in huis hebben. Mochten er echter mensen zijn die onlangs het album ´To Those Who Walk Behind Us´ kochten en die het eerdere werk van ´Denmark’s Finest´ niet bezitten halen ze met deze release een van de betere albums van de band in huis.

01. Shine Crazy
02. Case of The Late Pig
03. Back To The Streets