Illdisposed 1-800 Vindication (re-release)

Massacre Records

Website : Illdisposed

Illdisposed heeft onlangs de overstap gemaakt naar het Duitse Massacre Records, die van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om naast de release van het nieuwe ´To Those Who Walk Behind Us´ album ook meteen twee oudere albums opnieuw uit te brengen. Het gaat hier om het uit 2006 stammende ´Burn Me Wicked´ en het uit 2004 afkomstige ´1-800 Vindication´

Net als de re-release van het ´Burn Me Wicked´ album ontgaat mij de reden van de release een beetje, want het album is volgens mij nog gemakkelijk verkrijgbaar bij de platenboer voor een schappelijke prijs. De fans van de band zullen het album dan ook al in huis hebben en de twee extra live nummers zal deze mensen dan ook niet overhalen om deze re-release aan te schaffen. Ik denk dat het dan ook slimmer was geweest voor het label om een ´best of´ album uit te brengen om daarmee te proberen om nog wat nieuwe zieltjes te winnen.

Voor wie dit album echter niet in huis heeft hier een korte omschrijving. ´1-800 Vindication´
is een prima album en bevat voornamelijk mid-tempo riffwerk, voorzien van enkele subtiele keyboard partijen en zelfs sporadisch een achtergrondzanger(es). De songs zijn toegankelijk en bevatten melodieuze riffs. Zanger Bo Summer voorziet de songs van degelijke grunts die worden afgewisseld met screams of stukjes cleane zang. De songs op dit album zijn van een beduidend lager tempo dan op het eveneens opnieuw uitgebrachte ´Burn Me Wicked´. Verder is het album voorzien van een sterke productie en een moderne sound.

Al met al zal dit album dan voornamelijk ook fans aanspreken van melodieuze Gothenburg metal. Heb je het album echter al in huis dan zullen de twee extra live nummers niet de moeite waard zijn om het album nogmaals aan te schaffen.

01. I Believe In Me
02. Dark
03. Now We're History