Icon In Me Human Museum

Massacre Records / Suburban

Website : Icon In Me

Het debuutalbum ‘Human Museum’ van Icon In Me is op 24 april via Massacre Records verschenen. Icon In Me is een international bandproject van de Russische gitarist D. Frans (ex Hostile Breed), de Zweedse zanger Tony Jelencovick (M.A.N. ex-Mnemic, Transport League), de Deense drummer Morten Lowe Sorensen (Submission, Scarve, The Arcane Order). De line up wordt verder aangevuld door Artyom (gitaar) en Konstantin (bass) die beide ook uit Rusland afkomstig zijn, al met al een gevarieerd gezelschap.

Op het album vinden we vervolgens moderne, explosieve metal voorzien van enige thrash, melodieuze death en hardcore invloeden zoals we de laatste jaren wel meer voorgeschoteld krijgen. Het album opent dan ook na een kort intro met het felle, uptempo “Dislocated”. Wat vooral opvalt zijn de sterke vocalen van Tony Jelencovick en het stevige, snelle drumwerk van Morten Lowe Sorensen. Verder opvallend detail zijn de messcherpe, thrashy gitaarriffs van beide gitaristen en het uitstekende solowerk. Luister maar een naar een nummer zoals het lompe “Empty Hands”, of het snelle “Blood Ritual”. Verdere uitschieters zijn onder meer de song “The Worthless King“ en het afsluitende “Avoiding The Pain“. Tevens vinden we op het album gastbijdragen van onder meer Steve Smith (ex-Nevermore, ex-Testament), Flemming C. Lund (The Arcane Order, Invocator) en Andy Solvestrom (Within Y, Evildoer).

De opnames van het album vonden in november 2007 plaats in de Hansen studios in Ribe, Denemarken onder leiding van Jacob Hansen (Destruction, Mercenary, Raunchy). Het zal dan ook niemand verwonderen dat de productie prima in orde is. Enige kanttekening blijft dan ook dat de songs niet echt origineel klinken en dat de songs op het album niet echt veel van elkaar verschillen, maar verder levert de band dan ook met ‘Human Museum’ een prima album af.

Tracklist :
01. Dislocated
02. That Day, That Sorrow