Hod Serpent

Ibex Moon Records

Hod

Wat krijg je als je leden van obscure bandjes zoals Satan's Goat, Necrovore, Thornspawn en een van GG Allin's supportbands allemaal bij elkaar laat komen? Het antwoord is Hod en een album getiteld ‘Serpent’. Door alle invloeden is dit een kruising tussen black en death metal geworden, waar overheen gewoon een dikke laag kwaadaardigheid ligt. Niet zo vreemd dat dit dan ook uitkomt op Ibex Moon, het label van Incantation-gitarist John McEntee.

Meteen vanaf opener “Victims” start de band al goed. Ratelende drums, dissonante riffs en een galspuwende zanger. Hod windt er geen doekjes om en speelt gewoon smerige black/death. 'Black Rites' neemt dan wat gas terug om een wat rustiger en slepender nummer te beginnen, hoewel de drummer daardoor drie keer zoveel roffels geeft als daarvoor. Echter, niet getreurd, ze beuken gewoon weer door. En zo gaat dit door tot aan het nummer 'Harbringer of Death', want dit is uitzonderlijk. Zelden is er ooit zo duidelijk een ode gebracht aan Morbid Angel, want de eerste vijf seconden zijn bijna letterlijk overgenomen van 'Immortal Rites'. Verder doet ook het gitaargeluid aardig denken aan deze Floridiaanse band. Verder valt er weinig op te merken bij deze cd. De blackdeath-combinatie prakt redelijk goed uit, maar weet echter niet geheel te overtuigen. Ook de productie had misschien iets beter gekund hoewel dit wel bijdraagt aan het zwarte sfeertje wat om deze cd hangt.

Voor een debuut is dit een aardige poging, maar voor de volgende cd moeten de heren misschien iets interessanters afleveren. Of gewoon geen zier geven om deze recensie en gewoon doorgaan met wat ze doen. (Thomas van Golen)

01. Victims
02. Black Rites
03. God of Darkness and Winter