Gunfire 76 Casualties & Tragedies

Wednesday 13, LLC

Gunfire 76

Als Joseph Poole, beter bekend als Wednesday 13 iets nieuws doet, dan moet iedereen die daar gek van is dat ook leuk vinden. Tenminste, zo lijkt het. Aangezien hij een hele nieuwe look heeft aangenomen en weer eens een ander project is begonnen dat de titel Gunfire 76 heeft meegekregen hoop ik altijd dat dit dan de grote doorbraak is die ik hem zo graag gun. We zullen zien, of liever horen. Wednesday heeft al heel wat bands en projecten op zijn naam staan zoals The Murderdolls, Wednesday 13 , Frankenstein Drag Queens From Planet 13 en Maniac Spider Trash en we kunnen dus wel stellen dat hij een bezige bij is. Dat hij tevens een ras echte multi creatieve muzikant is hoef ik natuurlijk niet meer te vermelden

Het album ‘Casualties & Tragedies’ is opgenomen in een studio in Charlotte, North Carolina en gemixt door Brent Clawson (Bullets And Octane). Dit schijfje bevat nummers die geschreven zijn door Wednesday en Todd Youth (Danzig, D-Generation, The Chelsea Smiles) Het beste kan je het album omschrijven als een echt glam- rock-album. De grote voorbeelden voor Wednesday en Todd zijn bands als New York Dolls , Kiss, Deadboys, Alice Cooper en The Stooges. Jammer genoeg is mij al wel ter ore gekomen dat de heren toeren in Amerika en Engeland, maar verder heel Europa overslaan. Dat is wel erg jammer. Voor iemand die toch een showtje mee wil pakken in een ander land: De tour line-up zal als volgt zijn: Naast Wednesday 13 zelf hebben we Roman Surman (gitaar), Dave Musselman (gitaar, ex-Jet Black Stare), Scott Whalen (basgitaar, Econoine Crush) en Rob Hammersmith (drums, Rockets to Ruin).

De cd klinkt lekker rauw en stevig, zoals echte in-your-face rock moet klinken. Ook is er hier en daar zeker een flinke dosis glamrock en punk en onvervalste rock ‘n Roll te vinden. De stem van Wednesday klinkt prima en past goed bij de stijl van deze nieuwe cd van de getalenteerde muzikant. De nummer klinken vet en strak. De songs doen me verder stiekem ook een beetje aan Alice Cooper denken. Vooral de stem van Wednesday 13 komt daar zo nu en dan goed bij in de buurt. Met ruim veertig minuten is dit een leuke schijf geworden die je eigenlijk als Wednesday 13 fan gewoon blind aan kan schaffen. De muzikale Wednesday heeft weer eens laten zien dat hij ooit tot grote hoogte zal stijgen. Dus allemaal kopen die glimmende schijf en genieten maar! (Talitha Martijn)

01. Casualties & Tragedies
02. Nothings All I Need
03. Rocket To Nowhere