Gory Blister Graveyard of Angels

Mascot Records

Website : Gory Blister

Gory Blister verraste drie jaar geleden mij al met hun album 'Skymorphosis' en de cover van Death's '1000 Eyes'. Nu is de band dus weer terug met een nieuw album getiteld 'Graveyard of Angels'.

Dat de band een cover van de wat nieuwere Death opnam is niet heel vreemd. Gory Blister speelt zelf ook technische death metal en op het vorige album waren er nogal wat overeenkomsten in muziek tussen de beide bands. Op de nieuwe cd is er een klein vleugje thrash gemengt met de nog steeds technische death. Luister maar eens naar opener 'The Hatch Opens' en 'Void Made Flesh'. De riffjes springen van de hak op de tak en de drumritmes verschillen ook elke keer. De ene keer hakt de band er flink op los, de volgende keer weten de Italiaanse heren heerlijk melodisch te klinken. Hierdoor klinkt het geheel lekker fris, zonder dat het technisch gefrutsel een overhand krijgt. Uiterst ingenieus lopen de composities van melodie naar melodie om zomaar plotseling te versnellen. 'All Vanishing Ruins' is hier een prima voorbeeld van. 'The Descent' is een nummer waar weer de Death-invloeden goed doorschemeren. 'Emit Despale' is een instrumental die later nog in een techno-remix op het eind van het album staat. Een beetje vreemd, maar wel lekker.

De zang van zanger D-Omen (teruggekeerd op het oude nest) is niet heel bloemrijk, maar voldoet welzeker. Maar aandacht is er meer voor de ritme-sectie want zeker drummer Joe maakt indruk met een strak optreden zonder er teveel in te stoppen. Ook de riffs die gitarist Raff bedenkt zijn imposant en interessant. Voor de rest heeft Gory Blister wederom een album vol technische death metal opgenomen dat niettemin toegankelijk is. Misschien zelfs meer dan zijn voorganger. De nummers hebben stuk voor stuk sterke riffs en ritmes waardoor de kans op hetzelfde riedeltje miniem is. Elke nummers weten wel iets naar voren te brengen dat je zal aantrekken waardoor je nummers ook herkent. Verder wordt het gewoon snel tijd dat deze band erkenning krijgt voor hun werk want 'Graveyard of Angels' is wederom weer een sterk en solide album. (Thomas van Golen)

01. The Hatch Opens
02. Void Made Flesh
03. All Vanishing Ruins