Fu Manchu Signs of Infinite Power

Fu Manchu

Heb je zin in lekkere stoner rock? Dan moet je de nieuwe plaat van het Amerikaanse Fu Manchu eens beluisteren. Deze heren uit draaien inmiddels alweer heel wat jaren mee in het circuit en behoeven dan ook geen verdere introductie want fans van bands Queens Of The Stone Age, Clutch, Wolfmother en Spinerette weten inmiddels genoeg

Het eerste wat me opvalt is dat er op dit schijfje meer gitaarwerk te horen is dan op de voorgaande albums. Dus daardoor klinkt het zo nu en dan iets meer metal!! Dat is voor mij een vooruitgang. ‘Signs Of Infinite Power’ is een goede opvolger van het vorige album. Er zitten verbeteringen in maar het is echt wel duidelijk als Fu Manchu herkenbaar. Het is wel overduidelijk een vervolg op het vorige album. De nummers bevatten eigenlijk allemaal een lekkere stoner groove, vooral namens het lekker bas gitaar werk. Gelijk bij het eerste nummer “Bionic Astronautics” zit je er lekker in. Ook “El Busta” is een typerend Fu Manchu nummer. Verder valt “Take it Away” op door de heerlijke rustige sound. “One Step Too Far” is dan weer een lekker groovend nummer! De mooiere nummers van dit album zijn toch wel “Bionic Astronauts” en “Webfoot Witch Hat”. Wat betreft de productie, hier valt niet veel op aan te merken want deze is gewoon prima in orde. Het album is echter slechts een half uurtje lang, voor mijn gevoel is dat zelfs erg kort voor een stoner rock band!

Kortom een leuke cd die je als stoner liefhebber zo kan aanschaffen. Alleen verwacht niet te veel vernieuwing, want daar doet deze band niet aan. Verder moet ik nog wel even kwijt dat jammer genoeg aan het artwork wel wat meer aandacht besteed had mogen worden. Deze is niet echt bijzonder te noemen, maar het draait uiteindelijk om de muziek en die staat gelukkig als een huis. (Talitha Martijn)

01. Bionic Astronautics
02. Steel.Beast.Defeated
03. Against The Ground