Flesh Made Sin The Aftermath of Amen

Neurotic Records

Website : Flesh Made Sin

De Tilburgers van Flesh Made Sin bestaan al sinds 1999, maar komen dit jaar pas met hun derde werk, getiteld “The aftermath of amen”. Aan het schrijven van dit album werd al in 2006 begonnen. Waarom al die vertraging hoor ik u denken?

Welnu, qua label hebben de heren niet zoveel mazzel gehad. Het album zou eerst via Karmageddon uitkomen, maar dat ging te ziele. Nu zorgt Neurotic Records voor de distributie en het uitgeven van dit album, dus hopelijk meer succes voor de band. Tot zover de achtergrond informatie, op naar de muziek op dit schijfje (of mp3 voor mijn part). Ik kende de heren wel van een aantal optredens op diverse shows, en volgens mij hoorde ik daar toen toch echt gewoon degelijke thrash metal. Op deze release is dat echter niet meer het geval. De sound is veranderd naar een meer deathmetal georienteerde aanpak, waarbij ze af en toe aan Legion of the Damned doen denken, maar dan wat traditioneler. Op deze cd staan negen nummers, die zich ergens tussen thrash en death metal in zitten dus. Veel bewegen deze nummers zich aardig in midtempo, met op het juiste moment een lekkere thrash versnelling. Luister maar eens naar de nummers The cold steel redemption, Sadistigmata en Cum to Christ, waarin eens lekker uitgehaald wordt naar de ons al bekende religie die de boventoon voert in de westerse wereld. Alledrie prima nummers met kop en staart, alhoewel ik geen enkel echt zwak nummer kan ontdekken.

Deze tweede full-length heeft dus even op zich laten wachten, maar is dat wachten meer dan waard geweest. We zullen het deze Tilburgse heren dan ook maar vergeven en gewoon deze plaat nog een keertje aanslingeren. Prima plaat! (Koos van Marle)

80/100

01. Total Slave
02. Zarathustra