Devil`s Whorehouse Blood and Ashes

Regain Records

Devil`s Whorehouse

Na de EP ‘Werewolf’ uit 2008, brengt Devil`s Whorehouse nu in 2009 hun tweede CD uit, genaamd ‘Blood And Ashes’. Zonder enig voorgevoel, maar wel met de geschiedenis van de bandleden voor me, schoof de lade van de CD speler dicht. Morgan van Marduk op bas, dat kon nog wel wat worden.

Dat werd het ook wel, maar wel op een volledig andere manier dan ik zelf had gedacht. Het blijkt dat hij met deze band begonnen is als Misfits/Samhain coverband, en na 2 oefensessies wel met eigen repertoire verder wilde. Dat is eigenlijk ook precies wat deze cd brengt, op Misfits en Samhain geinspireerde, stevige rock `n roll. Dezelfde lallende zang als Glenn Danzig, maar ja, die zat ook eerst in de Misfits, dus dat klopt dan ook wel weer. Het zijn gewoon prima ronkende rocksongs, wat aan de harde kant voor de gemiddelde Kane liefhebber denk ik, maar volgens mij doet dit het prima in de auto, of op een licht alcoholisch feestje bij je thuis. Nummers als “Oceans Turn To Blood” en “Wicked One” ronken echt letterlijk je boxen uit. Ik weet niet wie de mix voor deze plaat heeft gedaan, maar die zit in ieder geval wel snor. Enige kleine puntje van kritiek is dat deze Abrahammetjes wel heel goed weten waar de mosterd gehaald dient te worden. Niet dat ze van plagiaat beschuldigd gaan worden, maar luister maar een naar “Shadows never change” en daarna naar “Mother” van Danzig en je zult begrijpen wat ik bedoel. Maar na deze review weet je precies wat je kunt verwachten, dus voor de echte die hard liefhebbers van het horrorpunk/deathrock hoekje een must, voor de overige luisteraars misschien wel een tip. Ook een tip voor de latere Gorefest liefhebbers, ten tijde van ‘Soul Survivor’, ‘Chapter 13’, want daar schurkt het zo nu en dan ook aardig tegenaan. (Koos van Marle)

70/100

01. Oceans Turn To Blood
02. Wicked One