Destroy Destroy Destroy Battle Sluts

Black Market Activities / Suburban

Destroy Destroy Destroy

Het is alweer een poosje geleden dat ik het album ´Battle Sluts´ van het uit Tennessee afkomstige Destroy Destroy Destroy in mijn brievenbus vond. Het album is door het Black Market Activities label uitgebracht en is de opvolger van het uit 2006 stammende ‘Devour The Power’. De band werd overigens ergens in 2003 opgericht, zover de huishoudelijke mededelingen en nu snel over naar de muziek.

Na een dreigend intro in de vorm van “The Second Coming” gaat de band van start met het snelle “Battle Upon the Arctic Plains”, dat tevens is voorzien van epische en bombastische passages. Ook het volgende “Beyond the Scorpion Gate” is heerlijk up-tempo, de zangpartijen van Bryan Kemp zijn prima en ook de rest van de band laat weinig steekjes vallen. Luister maar eens naar het snelle drumwerk van Andrew Core of het gitaarwerk van beide gitaristen tijdens bijvoorbeeld het snelle “The Berserker's Field of Whores”. Ook de rest van de songs op het album zijn erg thrashy met harsh vocals, voorzien van de nodige epische en bombasische keyboardpartijen. Verder weet de band op het album ook de nodige death, black en powermetal invloeden toe te voegen en tijdens “The Winged Panther” komt de band nog wat onverwacht uit de hoek door gebruik te maken van vrouwelijke zangpartijen. Het voorlaatste “Return of the Geishmal Undead“ is vervolgens een echt strijdlied voorzien van bombasische passages en een akoestisch outro waardoor het tweede gedeelte van het album behoorlijk afwisselend is geworden. Wat betreft het laatste nummer op het album, voor mij kan dit soort onzin beter niet op een album worden geplaatst. Het is dan ook maar goed dat deze song als laatste op het album staat want dan kan ik de cd gewoon na nummer elf afzetten.

Met ‘Battle Sluts’ weet de band een pakkend maar enigszins complex album af te leveren en dan doel ik op de vele stijlen die de band weet te combineren. Wat betreft de productie, hier had volgens mij wel meer ingezeten. Al met al heeft Destroy Destroy Destroy een degelijk album weten af te leveren voorzien van een aantal goede songs. Ik betwijfel echter of de band met deze release een nieuwe markt aan zal boren. Deze release is dan ook alleen interessant voor fans van bands als 3 Inches Of Blood, SkeletonWitch en The Darkest Hour.

01. The Second Coming (intro)
02. Battle Upon the Arctic Plains
03. Beyond the Scorpion Gate