Atta I Just Love To Say I Called You

Toypie Records / Suburban

Website : Atta

In februari 2007 werd door Joel Andersonn, Agge Bones en Rasmus Ohlin de band Gloryhole opgericht maar als snel werd dit veranderd in het eveneens nietszeggende Atta. Naar het schijnt nam de band al enkel nummers op na slechts een paar keer oefenen met elkaar. Het heeft dan ook niet lang geduurd voordat het debuutalbum van Atta in de shappen lag. Het album heeft de titel ’I Just Love To Say I Called You’ meegekregen en is uitgebracht door het eigen label van de bnad, genaamd Toypie Records.

Het begint niet echt veelbelovend als ik de vreselijke cd hoes onder mijn neus geschoven krijg! Een ouderwetse foto genomen tussen de jaren 70 en 80 van een kleuter met een verschrikkelijk grote bril. Het lijkt erop dat de band express de meest nietszeggende hoes aller tijden heeft gemaakt. Dit is erg jammer omdat de eerste indruk bij mij meteen niet best is. Als ik de cd beluister hoor ik al snel dat het draait om luchtige, commerciële punkrock zonder poeha. Bij het derde nummer wordt het al een beetje saai en de nummers beginnen dan ook allemaal hetzelfde te klinken. Als ik deze band in een hokje moet stoppen (ook al weet ik niet veel bands in dit genre te noemen) lijkt het wel een klein beetje op bijvoorbeeld een band Blink 182. Het is eigenlijk een beetje rock gemixt met punkrock, voor kleine meisjes. De heren spelen op zich wel degelijk maar de moeilijkheidsgraad is dan ook niet hoog. Het ontbreekt op het album en aan de nummers een beetje aan kracht en energie. Het is te clean en braaf. Ik hoor dan ook weinig uitschieters. De stem van de zanger is wel aardig en de backing vocals zijn ook in orde.

Verder valt de productie niet tegen maar het is allemaal te braaf en soms een beetje schel. Al met al een leuk plaatje voor de jongere generatie meiden en punkrockers maar voor mij is dit niet echt veel bijzonders. Jammer! (TM)

01. The! (Great New Song Of Power And Success)
02. Sunshine
03. Get Me There