Ararat Musica De La Resistencia

MeteorCity Records

Website : Ararat

Ararat is eenmans project van de Argentijn Sergio Ch, frontman van Los Natas, een vooral in Zuid-Amerika populaire stonerband. Op dit schijfje heeft hij echter wel wat hulp gehad van zijn broer Santiago en diversen gastmuzikanten. Je kan dit wegschrijven onder de noemer psychedelisch en experimentele muziek. De cd is bijna helemaal instrumentaal. Als er dan gezongen wordt, is dit in het Spaans.

Het album opent met het lange nummer “Gitanoss”, waarbij veel keyboards gebruikt worden en waarbij we een hoop rare geluidjes tegenkomen. Het nummer is dan ook vreemd en even wennen. Hierop volgt het piano nummer “Don Horsos” met een redelijke melodie. Tijdens “El Carrusel” hoor je eindelijk wat steviger gitaarwerk en vreemde geluiden, het nummer klinkt zelf s bijna een beetje spacey. Gelukkig horen we in het nummer “Little Gritty” toch ook wat gitaren. Dit nummer klinkt een beetje folk-achtig. Een van de weinige songs met zang is “Ganar=Perder” maar toch ben ik zelf nog niet erg onder de indruk van dit project. Het is duidelijk dat Sergio zijn eigen fantasie heeft laten gaan en de nummers zijn dan nogal moeilijk te begrijpen omdat ze zeer persoonlijk zijn. Bij “Magia Negra” moet je volgens mij in hogere sferen zijn om het te kunnen begrijpen en waarderen. Het album wordt vervolgens afgesloten met het nummer “Castro”, een behoorlijk experimentele en psychedelische en song.

Al met al denk ik niet dat ik de cd vaak in mijn cd-speler zal stoppen. Het kost me dan ook moeite om dit schijfje af te luisteren. Ook heb je niet het gevoel dat de songs blijven hangen. Kunst blijft een kwestie van smaak en dit smaakt mij niet lekker. (Talitha Martijn)

Tracklisting:
01. Gitarnoss
02. Dos Horses