Alexisonfire Old Crows, Young Cardinals

Roadrunner / CNR

Website : Alexisonfire

Het alweer derde volwaardige album van post-hardcore band Alexisonfire uit, Ontario, Canada zal op 19 juni de wereld in gestuurd worden. Dit vijftal heeft de cd samen geproduceerd met Julius “Juice” Butty net als twee eerdere schijfjes van de band. Het is lastig om deze heren in een hokje te stoppen. Ze maken een mix van rock ‘n’ roll met hard-core, rock en punk. Komend jaar zal de band onder andere optreden met onder andere Bad Religion, Madina Lake, Silverstein en Floggin Molly. Op deze manier kan je zelf ook een indruk krijgen van de muziek die de band speelt. Hun stijl past goed bij de bands waarmee ze gaan optreden.

De zangpartijen op dit nieuw album klinken hier en daar lekker rauw. De cd begint met “Old Crows” en dat is een nummer met een vette bassound en een lekker tempo. Het tweede nummer “Young Cardinals” is na een paar keer luisteren, voor mij het lekkerste liedje van het album en is voorzien van enige punkinvloeden. Gewoonweg een lekker nummer is “Sons of Privilege” en tijdens “Born and Raised” gaat het er stevig aan toe en zijn de songs voorzien van harde, stevige gitaariffs. “The Northern” is dan een fijn melodisch en sferisch nummer van wat rustiger aard dan de rest van de cd net als “Burial”.

De algehele punk-rock komt terug in veel nummers, afgewisseld met veel melodie. Kortom een leuke plaat van redelijke kwaliteit. Mensen die van een mix van rock ‘n’ roll met hard-core, rock en punk houden, kunnen dit schijfje zeer waarschijnlijk wel waarderen. (Talitha Martijn)

01. Old Crows
02. Young Cardinals
03. Sons of Privilege