Acid Drinkers Verses Of Steel

Regain Records / Suburban

Website : Acid Drinkers

Het Poolse Mystic Production Records bracht begin 2008 het album ‘Verses Of Steel’ van het eveneens uit Polen afkomstige Acid Drinkers op de mark. Nu net iets meer dan een jaar later is het Regain Records die het album wereldwijd uitbrengen. Acid Drinkers is Thrash Metal/Crossover band die halverwege de jaren tachtig werd opgericht. ‘Verses Of Steel’ s inmiddels het dertiende studio album van de band.

Het album opent met het energieke “Fuel Of My Soul”, de song is voorzien van vette riffs, krachtige zangpartijen en een degelijk drumsound. De songteksten van de band gaan over drugs “Swallow The Needle” of drank en alcohol “The Ark” maar zijn verder doorspekt met veel humor en dat is dan ook het motto van de band. Het is dan ook niet voor niets dat de band al ruim 20 jaar voor 75 procent uit dezelfde line-up bestaat. Tijdens “We Died Before We Start To Live” schakelt de band een standje terug, maar met om vervolgens uit de startblokken te schieten met het snelle “Red Shining Fur”. Verdere uitschieters op het album zijn ondermeer “Silver Meat Machine” waarbij de band de nodige melodie weet te mixen met harde gitaarriffs en stevige drums. In november 2008 overleed gitarist Olass in zijn slaap, hij was op dat moment pas 29 jaar. De band nam het ruim zeven minuten durende “Blues Beatdown” nummer, waarmee het album wordt afgesloten ter nagedachtenis aan Olass op!

In totaal jaagt de band er in ruim 5 minuten zo’n 11 songs doorheen, op zich niets mee zou ik zo zeggen. ‘Verses Of Steel ‘ is dan ook een zeer aan te bevelen product waar het plezier vanaf straalt. Voor wie de band nog niet kende zou ik het advies mee willen geven om deze uitstekende thrashband zeker eens te gaan beluisteren. Op de myspace pagina http://www.myspace.com/aciddrinkers van de band is in ieder geval alvast een voorproefje te beluisteren.

01. Fuel Of My Soul
02. In A Black Sail Wrapped
03. Swallow The Needle