Warbringer War Without End

Website : Warbringer

Het debuutalbum ‘War Without End’ van het jonge, uit Los Angeles afkomstige thrash combo Warbringer zal op 22 februari via Century Media Records verschijnen. De band werd in 2004 opgericht en na de release van de eerste demo werd in 2006 de EP ‘One By One The Wicked Will Fall’ in eigen beheer uitgebracht (deze release is inmiddels uitverkocht). Kort hierop werd de band door Century Media opgepikt. Het album werd geproduceerd door de legendarische Bill Metoyer (Slayer, Dark Angel, D.R.I., Sacred Reich, Hallows Eve).

Het album opent met de song “Total War”, een klassieke thrash song met messcherpe riffs van Adam Carroll & John Laux, krachtige drumpartijen en een stevige basslijn. De schreeuwerige zang van John Kevill, een kruising tussen Tom Araya en Paul Baloff die zelfs zo nu en dan aan Death’s Chuch Chuldiner doet denken maakt het geheel af. De band neemt geen moment rust en raast vervolgens door met “Systematic Genocide”, “Dread Command” en “Hell On Earth”. Eigenlijk staan er geen slechte nummers op het album, luister maar eens naar het uitstekende “Shoot To Kill” of het brute “At The Crack Of Doom”. Verdere uitschieters zijn het moshende ‘Instruments Of Torture’ en het sterke “Born Of The Ruins”. Het album wordt vervolgens afgesloten met het instrumentale “A Dead Current”. De band weet als nieuwkomer precies hoe old school thrash moet klinken, hard en meedogenloos en voorzien van de nodige melodie. Verder bevat de muziek herkenbare stukken van het oude Exodus, Slayer’s ‘Hell Awaits’ en Kreator’s ‘Pleasure To Kill’ en nog een hele rits van de klassieke thrashbands van weleer, klasse!!!

‘War Without End’ is een prachtig thrash kunstwerkje geworden van de bovenste plank. De glorierijke geschiedenis van het genre wordt met een zelden gehoorde frisheid en genadeloze energie voortgebracht. Fans van vooral het oudere werk van bands zoals Exodus, Testament, Heathen, Megadeth, Death Angel, maar ook van nieuwkomers zoals Municipal Waste, Dekapitator, Evile en Toxic Holocaust zullen dit album dan ook zeer zeker kunnen waarderen. Het uitstekende “old school” coverartwork is afkomstig van Dez Ambrose. Nieuwsgierig geworden, via de de myspace pagina www.myspace.com/warbringer van de band is alvast de song “Dread Command” te beluisteren. De band heeft tevens hun eerste videoclip voor het nummer “Combat Shock” opgenomen onder leiding van regisseur Dan Dobi (Cannibal Corpse).

Verder zal de band in mei door Europa touren in het voorprogramma van Napalm Death en Suffocation, op 8 mei zijn de bands te zien in Bibelot te Dordrecht en een dag later op 9 mei in de Kade te Zaandam. Verder zal Warbringer eind mei op het Neurotic Death Fest te zien zijn in het Tilburgse 013.

01. Total War
02. Systematic Genocide
03. Dread Command