Twisted Sister Live At The Astoria

Demolition Records / Global Music / Suburban

Website : Twisted Sister

Twisted Sister heeft eigenlijk geen introductie nodig. In de jaren ’80 was de band bijzonder populair door hun videoclips en frontman Dee Snider. De band stond en staat misschien meer in de spotlight door de show die zij tijdens hun optredens opvoeren. Maar muzikaal gezien is de band ook zeker prima in orde. De mannen draaien nu al 35 jaar mee en nog steeds zijn de optredens een grote show waar je van kunt genieten terwijl je kijkt en luistert.

Live At The Astoria is al in 2004 opgenomen, dit is gebeurd in Londen. Aangezien de band sinds de formatie pas 5 studio albums en een kerst-cd heeft uitgebracht is de song selectie niet enorm. Het live album is verkrijgbaar op 2 manieren, als gewone enkele cd en als cd+dvd. De dvd bevat dezelfde songs als die op de cd staan en bevat voor de rest geen extra’s. Wel is het leuk om die erbij te hebben. Uiteraard staan de hits “We're Not Gonna Take It” en ”I Wanna Rock” op deze live compilatie.

Het geluid van de opnames is goed, maar niet geweldig. Dit is echter helemaal niet erg aangezien het naar mijn mening de songs juist iets extra’s geeft. Het klinkt net allemaal even wat lekkerder. De studio versie van de songs zijn vaak net een tikje langzamer dan op deze live editie. En juist dat ene tempotje sneller geeft het geheel meer kracht. De dvd is een plezier om naar te kijken, een energieke show waarbij het publiek ook helemaal los gaat, oftewel hoe het hoort! Naar mijn idee een waar succes voor de mannen, ook al zijn alle leden de 50 reeds gepasseerd ze doen het live nog steeds erg goed. Een klein minpuntje aan de dvd is dat er geen extra’s bij zitten en dat er af en toe wat rommelig wordt geswitched tussen de camera’s die gebruikt zijn om de show op te nemen.

Naar mijn idee een must have voor de doorgewinterde Twisted Sister fan, en ook zeker de moeite waard voor mensen die alleen de hits kennen. Deze live opname is een goede kans om de band te leren kennen. (Frank de Vreugd)

Score: 85/100

01. What You Don't Know (Sure Can't Hurt You)
02. The Kids Are Back