Time Has Come White Fuzz

Regain Records / Suburban

Website : Time Has Come

Regain Records zal het debuutalbum van de math / grind / breakcore / deathcore band Time Has Come op 22 mei uitbrengen, de nieuwste creatie van onze Duitse vrienden heeft de titel “White Fuzz” meegekregen. Het album werd in de Little Big Ears studio in Hamburg opgenomen onder leiding van Christoph Stepan.

Het album opent met het vette, brute en vooral snelle van blastbeats voorziene “Keep Your Tongue From Evil”, de band doet haar live reputatie eer aan en weet in enkele minuten je trommelvliezen grondig te verbrijzelen. Wat betreft de muziek op dit album, voor mij is het allemaal te vaag om hier een goede beoordeling over te geven, de mathcore is nooit iets wat voor mij is weggelegd. Natuurlijk is het erg knap wat deze band laat horen, de ongelofelijke hoeveelheid breaks, tempo wisselingen en onnavolgbare riffs en solo’s volgen elkaar in een rap tempo op, afgewisseld met brute, krachtige zangpartijen. Zo hier en daar word er een enkel rustpuntje ingelast zoals halverwege het nummer “Elevator To Prypiat” om vervolgens de song weer bruut te verkrachten. Verdere uitschieters zijn onder meer de nummers “The Abadoned City” (Part 1 & 2). Het album wordt vervolgnes afgesloten met het instrumentale titelnummer “The White Fuzz” dat begint met een rustig gitaar riedeltje waarna de song overgaat in een lomp midtempo rifje en na exact veertig minuten sterft de song, en daarmee het album een stille dood.

Time Has Come weet op ‘White Fuzz’ de nodige grind, death, thrash en hardcore invloeden moeiteloos samen te smelten tot een dodelijke mix van energie met een onnavolgbare hoeveelheid agressie dat je er bijna bang van zou worden. Voor meer info en om enkele songs te beluisteren volg je de link naar de myspace pagina van de band.

01. Keep Your Tongue From Evil
02. A Clown Can Get Away With Murder
03. When The Promise Of Forever Become