The Buckshots 3 Jacks High

Heptown Records / Evil Bitch 666 - Sonic Rendezvous

Website : The Buckshots

Na het album ‘Too Hot 2 Handle’ is de Zweedse band The Buckshots terug met het album ‘3 Jacks High’, het album staat vol met een viertiental rockabilly songs.

Het stemgeluid van Jorgen Westman is bij de opening van het album al direct optimaal en doet ons meteen weer aan "The King" denken. Wat wel jammerlijk is, is dat het album in het begin een beetje hetzelfde klinkt. De saxofoon van Torbjorn Stenson zorgt voor wat diversiteit door knappe uithalen. De lyrics zijn heel erg sterk en dit is wat de muziek van The Buckshots tot haar hoogtepunt weet te brengen. "Sweet Misery" brengt ons terug bij het begin en is qua stijl zeer klassiek. Geen gekke uithalen of een apart bas geluid, maar zeer constant. Hetzelfde verhaal geldt voor "Honey Bee". Dit nummer heeft niet echt heel erg veel diepgang maar levert door het gitaargeluid in combinatie met de piano toch nog een net werkje op. "True Love" zorgt weer voor een opleving in het album, en vanaf dan komt er weer een zoetsappig simpel geluid wat toch wel aanstekelijk is. Direct daarop volgt "Do the Boogie" wat samen met "My Baby Drives Me Crazy" voor de wat energiekere nummers van het geheel zorgt. De Round-up van het album is een duet wat de tijd een paar decennia terug draait. De vocalen van Marie Westman (de echtgenoot van Jorgen Westman) in "I Hope I'll Meet You Soon" doen ons denken aan Ella Fitzgerald, zijn romantisch en zitten zang technisch goed in elkaar.

Met ‘3 Jacks High’heeft de abnd opnieuw een zeer degelijk album weten af te leveren en zal op 2 mei via Heptown Records verschijnen. Via de myspace pagina van de band zijn tevens enkele songs van het nieuwe album te beluisteren. (Trees Schouten)

01. My Baby Drives Me Crazy

02. A Fine Tuned Love Machine

03. Bad Bad Boy