Soulskinner Non Stop Killing

Sleaszy Rider Records

Website : Soulskinner

Soulskinner uit Griekenland bestaat stiekem al langer dan oprichtingsdatum 2001. Reeds daarvoor maakte al twee van de vijf heren herrie in de band Terra Tenebrae, die in 2001 dus van naam veranderde. Na hun debuut-album tijdens Terra Tenebrae heeft Soulskinner nu hun tweede album, Non Stop Killing, uitgebracht. Het Griekse Sleaszy Rider Records is hiervoor verantwoordelijk.
Het met bloed besmeurde voor- en achterkant van de cd laten er geen twijfel over bestaan dat we hier een pot death metal voor de kiezen gaan krijgen van deze Grieken.

Meteen al bij het eerste nummer, 'Echoes of Sickness' hakt het er meteen goed in. Rollende drums, dubbele bass, lekkere riffs en de zang van grunter Morgoth die, in tegenstelling to sommige vakbroeders, goed verstaanbaar is. De band weet zeker een goede bak herrie neer te zetten, zonder te verzanden in een grote geluidsbrei. De extreem heldere productie helpt daar ook zeker aan mee. Ook de nummers waar de snare-drum niet aan gort wordt gemept (zoals bijvoorbeeld het titelnummer 'Non Stop Killing' en het wat episch aandoenende 'Manmade Predators') zijn prima om naar te luisteren. Enige minpunt is dat de muziek nog net iets te simpel in elkaar steekt om ook daadwerkelijk te blijven hangen in je hoofd. Bijna elke tempowisseling is te voorspellen, waardoor deze cd dus heel aardig klinkt, maar nogal voorspelbaar is.

Ik hoop dat de heren voor hun derde album het niveau van nummers schrijven iets omhoog gooien, zodat ze een echte plaat met een eigen, herkenbare klank maken. Nu zit het technische gedeelte al helemaal snor, hopelijk volgende keer ook de variatie en inspiratie erbij en dan kan dit Soulskinner best een aardig potje gaan meedoen in death metal land. Tuurlijk, het is geen Immolation of Behemoth, maar voor hun genre is het best ok. Zeker vanwege de goede productie en redelijk verstaanbare vocalen. Thomas van Golen)

01.Echoes of Sickness
02. Age of Terror
03. Land of Gore