Silver Wolf Chasing Wolf

Rodeostar Records

Website : Silver

‘Wolf Chasing Wolf’ is inmiddels het derde album van het Noorse Silver en is daarmee de opvolger van het in 2006 uitgebrachte ‘World Against World’, echter ‘Wolf Chasing Wolf’ ‘ is voor mij de eerste kennismaking met de band. Silver werd ergens in 2001 opgericht waarna in 2004 het debuutalbum “White Diary” uitkwam. Het geluid van de band is een combinatie van stevige, heavy rock, punk en hardcore dat tevens is voorzien van de nodige jaren zeventig en enkele psychedelische effecten.

Het album opent met het onstuimige “Pick Up Your Life”, voorzien van een hard gitaargeluid, stevige drumpartijen en rauwe vocalen en een industrial intro wat mij enigszins aan Ministry doet denken. Ook de volgende song “Die 59” bevatten de nodige dosis energie en industrial invloeden. Het volgende “Where Vultures Gather” is voorzien van de nodige punk en rock ’n roll invloeden en is daarmee een stuk softer dan de eerste twee op het album.
De nummers “The Resignation Song”en “The White Logic” bevatten dan weer enige psychedelische invloeden, maar het overgrote deel van het album bestaat toch uit onvervalste rock ’n roll. Wat verder opvalt zijn frisse gitaarpartijen en de zo nu en dan meerstemmige, melodieuze zangpartijen. Verdere uitschieters op het album zijn voor mij het zeer degelijke “Drenched In Comfort”, het stevige “The Judge” en het up-tempo, punkachtige “Sympathy” dat behoorlijk knalt.

Met ‘Wolf Chasing Wolf’ heeft de band een redelijk album afgeleverd, net alle song op het album zijn even goed maar en daardoor steekt de band dan ook niet ver boven de middenmoot uit. Verder is het geluid nogal rommelig, dit is iets waar je van moet houden maar is niet echt aan mij besteed. Maar mocht de band eens in de buurt spelen dan ben ik zeker van plan om de band eens te gaan beluisteren want live zou deze band best wel eens kunnen knallen.

01. Pick Up Your Life
02. Die 59
03. Where Vultures Gather