Sarasin A.D. Daggers, Lust And Disgust

Artist Service / Music By Mail

Website : Sarasin A.D.

Het Canadese Sarasin A.D. bestaat inmiddels al zo’n 25 jaar, de band staat echter in Noord Amerika bekend als Sarasin. Op 28 juni zal het nieuwe album van Sarasin A.D. via Artist Service / Music By Mail uitkomen. De band bestaat inmiddels al zo’n 25 jaar, de band staat echter in Noord Amerika bekend als Sarasinm. Momenteel bestaat de band uit de twee enige overgebleven originele leden Rob Grant (bass) en Greg Boileau (Gitaar) en wordt de line-up aangevuld met Phil Naro (zang), John Rogers (gitaar) en drummer Roger Banks.

Als je denkt dat het hier om een nieuw album gaat heb je het mis, deze release bestaat uit het uit 2007 stammende album ‘The Last Word‘ aangevuld met vier extra tracks, te weten “Keep Runnin”, “Black Night Crash”, “Makes Sense” en “The Parting”. Het Album opent met de song “In America”, een regelrechte rocksong die instrumentaal nogal wat aan AC/DC doet denken, verder heeft de song wel wat weg van de jaren tachtig rockbands uit Amerika zoals Motley Crue, Ratt en Warrant. Het volgende “No Sensation“ is een uptempo US hardrock song die ook in het straatje ligt van eerder genoemde bands. “Woken @ Noon” opent met een stevige riff waarna de catchy zang van Phil Naro (ex-Talas, 24K, Chain Reaction, Tango Down...) invalt, het nummer is een stevige hardrock klassieker met stevige riffs en een groovy sound. Het nieuwe “Keep Runnin” is dan een rustige semiballad met melodieuze zang van de heer Phil Naro die meer in het straatje van de melodieuze rock ligt. “Kiss of Death“ is opnieuw een uptempo rocksong, maar verder kent het album nogal wat zwakke momenten zoals “Black Night Crash”, “How Will You Be Remembered” en het funky “Jeanie's Gone Crazy”. Het album wordt vervolgens afgesloten met het redelijke “Running Circles In My Brain” en het akoestische “The Parting”.

Met ‘Daggers, Lust And Disgust’ heeft de band een redelijk hardrock album uitgebracht dat echter niet boven de middenmoot uitkomt. Wat betreft de vier extra songs op deze release ten opzichte van het eerder verschenen ‘The Last Word‘, fans van deze band zullen het album wel in huis hebben en om voor de volle mep deze vier extra tracks in huis te halen ruikt dan ook een beetje naar geldklopperij.

01. In America
02. No Sensation
03. Woken @ Noon