Psychopunch Psychopunch

Silverdust Records / Suburban

Website : Psychopunch

Het nieuwe album van het Zweedse Psychopunch getiteld ‘Moonlight City’ is op 31 maart uitgekomen en is daarmee de opvolger van het zeer degelijke ‘Kamikaze Love Reducer’ uit 2006. De band bestaat inmiddels tien jaar en heeft met ‘Moonlight City’ hun zevende release uitgebracht en ook deze release staat weer vol met onvervalste Punk'n'Roll die een mix bevat van bands zoals Social Distortion, Ramones en The Hellacopters.

‘Moonlight City’ is opnieuw een zeer fris album geworden, de productie is prima in orde en lag in handen van Pelle Saether, die inmiddels een jarenlange relatie met de band heeft weten op te bouwen. De songs op het album bevatten naast vette riffs en catchy melodieën ook sterke zangpartijen die na slechts een luisterbeurt heerlijk mee te brullen zijn, luister maar eens naar “Here Comes The Rain”, “It Remains To Be Seen”of “It Hurts Me More Than I Can Say” die in het straatje liggen van het eveneens Zweedse Backyard Babies. Maar ook het Californische Social Distortions komt even om de hoek kijken, zoals goed blijkt tijdens de nummers “Lay Me Down” en “Hush Now Baby”, de song “Another Statement” doet dan weer wat aan de Hellacopters denken. Ook de rest van de songs op het album bevatten naast vette riffs en catchy melodieën ook sterke zangpartijen die na slechts een luisterbeurt heerlijk mee te brullen zijn. Verwacht echter geen vernieuwend geluid van Psychopunch, gewoon spelen is dan ook het advies van deze uitstekende band die Punk en Rock'n'Roll op de juiste weet te mixen, klasse! Fans van bands zoals Social Distortion en Scandinavische punk rock zoals de Hellacopters, Backyard Babies of The Bones kunnen het album dan ook met een gerust gevoel aanschaffen.

Verder bevat de eerste gelimiteerde release een bonus CD met daarop een aantal niet eerder uitgebrachte songs. Via de myspace pagina van de band is alvast een voorproefje te beluisteren van het nieuwe album.

01. It Remains To Be Seen
02. Hush Now Baby
03. On My Own