Pro Pain No End In Sight

Soulfood/Rawhead, Inc.

Website : Pro Pain

Pro Pain brengt met ‘No End In Sight’ zijn 13e studio album uit in 15 jaar. Petje af voor deze hardcore veteranen. Altijd weten zij aardige platen uit te brengen die hardcore vermengen met een metalen randje. Verder dan dit ben ik nooit gekomen en dit is dan ook de eerste cd die ik ook volledig hoor van deze veteranen.

Er is in elk geval geen moeite gelaten om er een feestje te maken. Gastoptredens van Rob Barrett (Cannibal Corpse) en Stephan Weidner (Bohse Onkelz) geven ook nog een extra tintje aan deze cd. Genoeg geluld, tijd voor muziek. Volgens mij doen deze lui al 15 jaar hetzelfde, want wat ik me kan herinneren klinkt deze stijl nog hetzelfde als ten tijde van nummers als “In for the kill”. Lekkere riffjes, niet te snel, meebrulbaar refreintje erbij, en lekker aggressieve teksten tegen iedereen die er anders over denkt dan de heren Maskill en co. “Let The Blood Run Through The Streets” opent de cd als een lekkere groovy midtempo track. Eigenlijk verandert het tempo over de hele cd niet, maar voor dit soort muziek maakt dat ook eigenlijk niet heel veel uit. Bier drinken en meebrullen zullen zeker meer uit maken, en dat kan prima op deze plaat, bijvoorbeeld op “Hour Of The Time” waar Stephan Weidner van Bohse Onkelz het refrein zingt. Nu kan de hele discografie van de Duitsers band bij uitstek “Bohse Onkelz” mij gestolen worden, maar dit nummer blijft al na 2 luisterbeurten hangen. Door dit soort uitstapjes wordt de plaat wel een stuk beter luisterbaar en zijn die 40 minuten Pro Pain zo voorbij. Of al die experimentjes even gelukt zijn is de vraag, maar met “Go It Alone”, “Where We Stand” en “Halo” staan er genoeg leuke stukjes muziek op deze plaat, waar nog veel jonge bands in dit genre een puntje aan kunnen zuigen. “Phoenix Rising” vindt ik dan weer wat minder, want klinken als Nevermore heeft deze band helemaal niet nodig namelijk. Conclusie: Prima degelijke plaat, zeker voor in de auto. (Koos Van Marle)

80/100

01. Let The Blood Run Through The Streets
02. Halo