Night Horse The Dark Won’t Hide You

Tee Pee Records / Suburban

Website :  Night Horse

We zijn inmiddels in 2009 beland, maar omdat er nog wat werk is blijven liggen van afgelopen jaar toch eerst maar het schijfje ‘The Dark Won’t Hide You’ van uit Los Angeles afkomstige Night Horse opgezet. Er is mij verder niet echt veel bekend over deze band, maar Night Horse bestaat dan ook pas vanaf begin 2008. In de gelederen vinden we onder meer zanger Sam James Velde, voormalig zanger bij de rockband Bluebird. Het geluid van de band ligt in het straatje van artiesten zoals John Lee Hooker, Taste, Peter Green's Fleetwood Mac, Muddy Waters en The Allman Brothers Band maar dan voorzien van een moderne inslag.

Het album opent met de slepende bluesrock georiënteerde track “Don't Need Your Lovin” voorzien van heerlijke riffs, degelijk solwerk van beide gitaristen en rauwe zang, precies zoals een rockband hoort te klinken. Het volgende “The Dark Won't Hide You” kent eigenlijk dezelfde ingrediënten als de voorganger en tegen het einde van de song krijgen we nog een prachtig gitaarduel van gitaristen Justin Maranga en Greg Buensuceso voorgeschoteld. “Wicked Love” is dan een wat meer up-tempo, zanger Sam James Velde komt heerlijk rauw over en ook het gitaarwerk is prima. Tijdens “Shine On Me” gaat de band er vervolgens weer wat steviger tegenaan. Ook de laatste twee tracks van het album kennen dezelfde invloeden als de rest van de songs op het album. Verder komen na het beluisteren van de zes tracks de rock invloeden van bands zoals Alice Cooper, Soundgarden, Aerosmith, Van Halen, Sir Lord Baltimore en ZZ Top duidelijk naar boven drijven. Al met al heeft Nigh Horse dan met ‘The Dark Won’t Hide You’ een prima album afgeleverd.

Het geluid is overigens verder prima in orde, dit is dan ook de verdienste van Mathias Schneeberger (Sunn O))), Burning Witch) die het album engineerde en mixte. Ook het artwork ziet er prima uit en verder is ‘The Dark Won’t Hide You’ voor iedereen die eens een klein half uurtje wat rustiger aan wil doen een prima plaatje.

01. Don't Need Your Lovin'
02. The Dark Won't Hide You
03. Wicked Love