Marshall Law Razorhead

DR2 Records / Suburban

Website : Marshall Law

Het Engelse Marshall Law zal binnenkort via DR2 Records hun zesde album ‘Razorhead’ uitbrengen. De band werd in 1987 opgericht en twee jaar later bracht de band het debuutalbum ‘Marshall Law’ uit. Door de jaren heen heeft de band vele line-up wisselingen gekend en na een rustperiode van zo’n negen jaar verschijnt er binnenkort een compleet nieuw album met daarop een vijftiental onvervalste old school heavy metal songs.

Het album opent met een kort intro waarna de band met het titelnummer “Razorhead” uit de startblokken schiet, de song kenmerkt zicht door de vele solo’s en brute gitaar riffs van beide gitaristen, de hoge zang van Andy Pyke, verder bevat de song krachtig drumwerk en de nodige groove. Ook de volgende songs bevatten dezelfde ingrediënten, luister maar eens naar de uitstekende nummers zoals “Gods Of Deception" of het stevige "Blood And Pain”. Ook het zeven minuten durende “The Chamber” mag er zijn, evenals de meezinger “Another Bullet” en het uptempo “Hell On Earth”. De semiballad “Nothing Lasts Forever” had de band echter voor mij niet op hoeven nemen, net als je net lekker in het album zit komt deze song voorbij, het was beter geweest om deze song aan het einde van het album te plaatsen. Het album wordt vervolgens afgesloten met het stevige en slepende “Necromancer”.

Na het beluisteren moet ik toegeven dat de band een aantal sterke songs heeft geschreven en ook de productie is redelijk. Voor liefhebbers van klassieke heavy metal en powermetal dat in het straatje ligt van bands als Vicious Rumors, Hellstar en het oudere werk van Judas Priest is dit album een aanrader, klasse. Al met al weet Marshall Law vijftien nummers lang te blijven boeien en met een totale speeltijd van meer dan zeventig minuten krijg je ook nog eens waar voor je geld. Voor wie de band eens wil beluisteren kan terecht op de myspace pagina van de band waar enkele songs te beluisteren zijn. http://www.myspace.com/marshalllawofficial

Tracklist :
01. The Summoning
02. Razorhead