Devil's Gift Devil's Gift

Tiefdruck Musik

Website : Devil's Gift

Het uit Orlando (Florida) afkomstige Devil’s Gift is de band van singer / songwriter / suicidegirl Lennon Murphy. Suicide Girls zijn 'alternatieve' vrouwen die zich (semi-)naakt laten fotograferen in gewaagde poses. De band speelt een aparte mix van metal voorzien van enige rock & gothic invloeden die ergens tussen de sound van een band als Guano Apes en Evanesence in ligt. De cleane zang wordt afgewisseld met zo nu en dan een brul en de harde stukken worden op zijn beurt weer afgewisseld met rustige ingetogen partijen.

Het album opent met de song “Looking For Jesus”, een redelijk stevige song met krachtige drumpartijen en felle gitaarriffs. Wat verder opvalt zijn de meerstemmige zangpartijen van zangeres Lennon Murphy die het ene moment voorzijn van de nodige dosis emotie en dan weer zeer agressief overkomen, luister maar eens naar “Shadow Never Ending”. De song “Damned Angels” is dan weer een gevoelige, ingetogen song voorzien van de nodige dosis melodie. De songs op het album zijn verder voorzien van agressieve gitaarriffs en stuwende drumpartijen, zoals goed waarneembaar is tijdens het stevige “Final Words“, voorzien van zeer degelijk solowerk van gitarist Jason Suecof. Ook de rest van de songs op het album bevatten de nodige groovy en catchy melodielijnen zoals goed hoor is tijdens het gevoelige “Nobody“ of het uptempo “Hold On”. Tegen het einde komen we dan nog de song “Game Show Winner” tegen, een nummer dat voor het grote deel dubbel is ingezongen door zangeres Murphy. Het album wordt vervolgens afgesloten met het enigszins funky “One On One”, klasse.

Het album werd geproduceerd door gitarist Jason Suecof (Trivium, God Forbid, Chimaira, Devildriver), er valt dan ook weinig op aan te merken, het geluid is hard en helder en op een flink volume knallen de songs dan ook uit je speakers. Met dit debuutalbum heeft de band dan ook een zeer degelijk album afgeleverd en k ben dan ook heel benieuwd hoe de band het er live af gaat brengen.

01. Looking For Jesus
02. Shadow Never Ending
03. Victim