Destination's Calling Invisible Walls

Silverwolf Productions

Website : Destination's Calling

Het zuid Duitse Destination's Calling is ergens in 1999 opgericht. In 2001 zag de eerste demo, getiteld ‘Mastery of the Light’ het levenslicht waarmee de band positieve reacties mocht ontvangen. Hierop deelde de band het podium met onder andere Freedom Call, Brainstorm, Ektomorf, Majesty, Grave, Disbelief, Dew-Scented.

In september 2005 werd het album ‘Invisible Walls’ in de Dreamscape Studios in Munich opgenomen, de productie lag in handen van Jan Vacik (Dreamscape) en het album werd gemixt door Andy Horn. In 2006 kwam het album in eigen beheer uit, en nu exact twee jaar later op 26 september om precies te zijn zal het album in Europa worden uitgebracht door Silverwolf Productions.

Na een kort intro gaat de band van start met “Fallen From Grace”, een melodieuze midtempo metal track, waarbij het geluid een beetje tussen de Duitse powermetal en de Finse melodic metal in ligt. Opvallend detail is de zuivere zang van Christian Gräter. Ook de rest van songs op het album variëren van typische mid-tempo melodic metal songs zoals “Invisible Walls” tot aan gevoelige ballads zoals “Disconnected” en verder kent het album enkele snelle up-tempo powermetal tracks zoals “Sinthetic”. Het gitaarwerk is verder prima in orde, luistermaar eens naar songs zoals “Trapped in Silence“ of het snelle “Turning Away”. De songs missen echter hier en daar de nodige diepgang waardoor deze niet echt blijven hangen. Het album wordt afgesloten door het epische “Destination´s Calling” waarbij ik een beetje aan bands zoals Helloween en Gamma Ray moet denken. Wat verder opvalt is dat van de tien tracks op het album er maar liefst drie ballads opstaan en dat is voor een powermetal band toch wat aan de hoge kant.

De productie is verder prima in orde, het geluid is zeer helder en de gitaren zijn duidelijk aanwezig in de eindmix. Ook de frontcover die in handen lag van Carl-André Beckston (oa. Edguy) ziet er zeer verzorgd uit. Al met al heeft Destination's Calling dus een waardig album weten af te leveren waarmee men de concurrentie makkelijk aankan.

01. Intro
02. Fallen From Grace
03. Sinthetic