Astrolites Hard Luck

Heptown Records / Evil Bitch 666 - Sonic Rendezvous

Website : Astrolites

Het rockabilly trio Astrolites werd ergens in 2002 opgericht onder de noemer Tom Wilson & Astrolites, echter na het vertrek van de heer Wilson werd de naam al snel omgedoopt in Astrolites.

De term Rockabilly is hier zeker weten van toepassing. De Astrolites creëren met dit album een uniek geluid, verschillende invloeden van country en be-bop zorgen voor meer energie en een aparte overgang. De opener van het album is goed gekozen, “Rumble In The City” is een upbeat song en voor de liefhebbers van dit muziekgenre zeker aanstekelijk. Een nummer wat het bij ons niet zo goed doet is "She's A knockout". Daartegenover staat wel dat het nummer tekstueel goed in elkaar zit. Met "Hotrod From Hell" maken zij de betere combinatie tussen mooi gitaargeluid en zinderende lyrics. Hier komt de punk kant van de heren wat beter tot haar recht en om eerlijk te zijn doen zij het daarin toch wel het best. Wat wel jammer is, is dat het ons vrijwel meteen doet denken aan het nummer "Hotrod To hell" van een andere Rockabilly band: Elvis Hitler. Dit zorgt in eerste instantie voor verwarring en ten tweede voor een domper op de sfeer. De nummers met wat meer country invloeden worden al snel een beetje saai zoals tijden de song “Justine” Nog wat nummers die vermeldenswaardig zijn om hun bijzondere invloeden zijn “Swinging Cats” (surf, pshycobilly e.d.) en de song "Hard Luck" gelijknamig aan het album (Classic country rock). Echter de hoofdpersoon en tevens de rode draad van het album is toch wel de contrabas die heerlijk hard in de mix staat en die tevens zorgt voor de Texan Redneck sound die het Zweedse trio met dit werk opleveren.

Verder zijn er op de myspace pagina van de band enkele songs van het album ‘Hard Luck’ te beluisteren. (Trees Schouten)

01. Rumble In The City
02. Flyin' Deuce