Tribute To Bon Jovi Always

NL distribution

Afgelopen maand kwam het Tribute To Bon Jovi album uit onder de noemer ‘Always’, dit schijfje is de volgende in het rijtje van tribute CD’s na David Lee Roth en Guns N' Roses die afgelopen jaar uitkwamen. Bon Jovi was in de jaren tachtig en negentig verantwoordelijk voor een groot aantal hits zoals “Living On A Prayer”, “You Give Love A Bad Name” en “Runaway” die eigenlijk in geen enkele hardrock verzameling mogen ontbreken.

Opnieuw hebben een aantal bekende en minder bekende artiesten waaronder Jani Lane (Warrant), Jizzy Pearl (La Guns, Ratt, Love/Hate) en Andrew Walker (Drama Queen Die) een aantal tracks gecoverd, NL Distribution heeft de songs verzameld en deze op dit schijfje gezet. Opener “Living On A Prayer” gezongen door Derrick Lefevre is van een redelijk niveau en ook het geheel op eigen wijze vertolkte “I’ll Be There For You” van country zangeres Jasy Andrews mag er zijn. Ook het volgende door sessiemuzikant en Versailles Records platenbaas Richard Kendrick gezongen “Blaze Of Glory“ klinkt zeker niet onaardig. Het zijn echter de songs “Billy Get Your Guns” van de band One Bad Son, “Stick To Your Guns” van Jason Andrews en “Always“ van Colie Brice die de moeite niet zijn om te beluisteren.

Verder kent het album een aantal aardige momenten zoals het door John Corabi gezongen “Born To Be My Baby” die we nog kennen als de vervanger van Vince Neil bij Motley Crue en het in 2004 opgerichte Brides Of Destruction en “It’s My Life” van The Issues die de song op een geheel eigen manier weten te brengen. Het volgende “Never Say Goodbye” wordt vervolgens om zeep geholpen door Andrew Walker en ook het afsluitende “Runaway” van Colie Brice haalt het net niet.

Al met al geen slecht album met enkele redelijke uitvoeringen, vooral de eerste drie songs op het album zijn redelijk te verteren, echter of hierop nog iemand op zit te wachten is maar de vraag. Mocht je dan toch wat werk van Bon Jovi in huis willen halen schaf dan gewoon een van de vele verzamelaars aan.

01. Living On A Prayer – Derrick Lefevre
02. I’ll Be There For You – Jasy Andrews
03. Blaze Of Glory – Richard Kendrick