The Goods The Goods

Tear It Up Records / Suburban

Website : The Goods

De Eindhovense Rockcity-punkgaragerockband The Goods zal op zondag 18 maart 2007 haar debuutalbum uitbrengen op het Eindhovense platenlabel Tear It Up Records. The Goods bestaan uit door de wolgeverfde muzikanten uit de Rockcity-scene, die voorheen bekend stonden als De Homo’s, maar na veel commotie rond deze bandnaam rockt de band tegenwoordig onder de noemer The Goods. Mede door dit verleden kunnen de bandleden ondanks hun jeugdige leeftijd terugblikken op een jarenlange podium ervaring.

De stijl en sound van The Goods is niet in een paar woorden te vatten, de muziek is energiek, dynamisch en opwindend. Op dit sterke debuutalbum vinden een aangename mengeling vormen van overdonderende, pakkende hardrock, classic-, punk- and garagerock nummers terug. Het album opent met de up-tempo song “I Own You”, een eerlijke, krachtige rock ’n roll song met scheurend en spetterend gitaarwerk. Het volgende “Cocked Up Love Machine” begint is dan weer een krachtige mid-tempo rocksong, gevold door “Bad Woman” dat uit hetzelfde vaatje tapt als de eerdere songs. Ook van de volgende up-tempo song “Sugar Power” straalt het plezier er vanaf, klasse! “Rock On Wood” is een krachtige mid tempo rocksong met een leuk refrein dat na enkele malen al mee te zingen is. Verder kent de song “Yeah! Yeah!” een grappig intro en laat de band zich van en wat andere kant horen, deze song zou het live erg goed kunnen doen. “Doin’60” is dan weer een snelle up-tempo rocksong met spetterend gitaarwerk, het album wordt daarna afgesloten door “Road To Revolution” en “Time To Get Fucked Up”, wederom twee stevig ronkende rocksongs met en metalen randje.

Dat The Goods hun inspiratie veelal halen uit oude hardrock bands uit de jaren zeventig en tachtig is verder goed te horen. Dit zorgt ervoor dat deze band een zeer eigenaardige, doch herkenbare sound heeft. Verder is de productie ook dik in orde en voor wie van scheurend gitaarwerk, rauwe rock n’ roll en garagerock houd is dit album een absolute aanrader!!!

De release-party van het album zal gevierd worden in het Rembrandt-theater in de Eindhovense binnenstad. Deze voormalige bioscoop is door dance-organisatie Extrema omgebouwd tot club/concertzaal voor allerhande dance-feesten, op zondag 18 maart zal er voor het eerst een rock-concert gegeven worden, een ware primeur dus! Behalve The Goods zal ook de Belgische band El Guapo Stuntteam zijn recent verschenen album ‘Back From The Grave’ ten doop houden voor het Nederlandse publiek. Verder zal die dag in de foyer de karaoke-band Stainless Steel optreden, die hardrock-covers live speelt.

01. I Own You
02. Cocked Up Love Machine
03. Bad Woman