The Chariot The Fiancee

Website : The Chariot

Dit is het derde schijfje van The Chariot uitgebracht door Century Media, de band is een soort van metalcore gezelschap, denk hierbij aan bands zoals Meshuggah en Dillinger Escape Plan. De band wordt geleid door voormalig Norma Jean voorman Josh Scogin.

Mja, wat moet ik hier nou van zeggen. Niet alleen mijn nekharen staan overeind maar laat ik het eens netjes uitdrukken. Wat een enorme grafherrie is dit zeg! En ik kan wel zeggen dat ik toch aardig wat gewent ben. Mijn excuses voor mijn ‘theatrale’ taalgebruik, maar mocht ik op zoek willen naar een muzikant die kan zeggen dat hij/zij dit goed vindt, kan ik nog wel heel lang gaan zoeken. Laten we het houden op artistieke vrijheid. ‘They faced each other’is nog het best te volgen,althans de eerste 50 seconden dan. Dan wordt het vervelend. Tegenriff na tegenriff, maar cool wordt het er niet van, alleen onbegrijpelijk. ‘And Shot Each Other’ begint met een grappig introotje met muziek van de jaren 50 op een ouderwetse platenspeler. Dat was dan ook gelijk het leuke van het nummer. Irritante piepjes, irritante rifs en irritant geschreeuw. Dan het eind van het nummer. Ik weet niet wat er gebeurd, er zingt iets van een koor dwars door gitaargepiep en de drummer heen. Ik vraag me zo onderhand af wat een mens kan verdragen. Halverwege het nummer‘Them came to kill’ gaat de zanger een soort van clean zingen en zingt er een Bjork achtige zangeres er dwars doorheen. Nou….eh….dus….

Mensen…ben bang dat ik de cd heb uitgezet. Laat ik het hierbij houden want er zijn vast nog mensen die dit kunnen waarderen. Yeah right…. De productie is overigens prima in orde, het geluid is moddervet, voor mij valt het echter niet mee om het album van nog geen dertig minuten in een keer af te luisteren, er zullen echter wel enkele schizofrene metalheads rondlopen die dit werkje wel kunnen waarderen, maar voor mij is het toch iets te veel van goede.

Mocht je meer willen weten over deze band kun je terecht op de myspace pagina van de band (Y.T. Miranda Ros)

The Chariot are:

01. Back To Back