Southern Voodoo Devil's Drive

Apache Productions / Suburban

Website: Southern Voodoo

Southern Voodoo wil een gewone rockband zijn maar staat berucht voor hun energieke live shows met veel vuurwerk en schaars geklede dames. De band tapt uit hetzelfde vaatje zoals AC/DC, Motörhead en ziels-genoten van o.a. Peter Pan Speedrock, Nashville Pussy en Danko Jones, oftewel een bende wilde rockers zoals ze tijdens de decadente jaren 70 uit de tapkraan stroomden. Het uit 2005 stammende debuutalbum ‘The Love Militia’ mocht lovende kritieken ontvangen, in 2006 was de band een van de meest gevraagde rockbands en speelde Southern Voodoo in Spanje op Bilbo-rock, de grootste Europese talentenjacht. De laatste 3 maanden van 2006 trok de band de studio in om hun tweede album in te blikken.

‘Devil’s Drive’ werst opgenomen in Zweden waar Chips Kiesbye (o.a. The Hellacopters, Millencollin, etc.) die de eindmix en mastering voor zijn rekening nam. Het album opent met het degelijke, up-tempo “Rocket To Hell”, deze rauwe song ligt in het straatje van bands zoals Motörhead, Nashville Pussy en The Hellacopters. Na 18 maanden “On the road’ is de band natuurlijk perfect op elkaar ingespeeld waardoor de band nog strakker dan voorheen klinkt, uitschieters op het album zijn dan toch wel de songs “Space Cowboy” en de eerste single van het album “(Such A) Random Night”, dat vooral invloeden kent van AC/DC. De songs “Devil’s Drive” en “Tattoo Lover” zijn dan weer beïnvloed door een band zoals Monster Magnet, verder kent het album een aantal redelijk snelle songs in de vorm van “Go Go Racing” en “Satan Is A Woman” die mij erg goed bevallen, klasse!!!

Met ‘Devil's Drive’ heeft de band en ruig, vunzig en ongecompliceerd rock ‘n’roll album afgeleverd en ligt inmiddels vanaf 20 april bij de betere platenboer te wachten op een nieuwe eigenaar. Fans van eerder genoemde bands zoals Motörhead, Nashville Pussy, AC/DC, Monster Magnet en The Hellacopters kunnen het album dan ook met een gerust hard aanschaffen, Hell yeah!

77/100

01. Rocket To Hell
02. Colourblind