Peter Pan Speedrock Pursuit Until Capture

Suburban

Website : Peter Pan Speedrock

Op 21 september ligt het nieuwe album 'Pursuit Until Capture' van het Nederlandse Speedrock-trio Peter Pan Speedrock in de winkel en is daarmee inmiddels alweer hun zevende album. Net als voor voorganger ‘Spread Eagle’ nam de Eindhovense band het nieuwe album op in Zweden in de Sunlight Studios onder leiding van producer Tomas Skogsberg (Gluecifer, Entombed). Peter Pan speedrock bestaat inmiddels zo’n elf jaar en in die periode heeft de band meer dan 1250 shows achter hun naam staan en daarmee is Peter Pan speedrock dan ook een van Nederlands hardst werkende bands. Peter Pan Speedrock behoort dan ook tot de top van de Nederlandse rockbands, in eigen land is de band gedurende zijn elfjarige bestaan overladen met prestigieuze prijzen en heeft de band op elk denkbaar podium en festival gestaan, zoals Dynamo Open Air, het Deense Roskilde festival, Pinkpop, Noorderslag en Lowlands. Verder is de band ook in het buitenland aan een opmars bezig, vooral in Duitsland loopt het momenteel zeer goed.

Het album opent met het stevige instrumentale “Speedfreak Blitzkrieg” dat vervolgens naadloos overgaat in de up-tempo song “(Hangin' With The) Wrong Crowd”. Ook de volgende song zijn voorzien van beukende riffs, niet te ingewikkeld en heerlijk om mee te brullen, zoals het sterke “You Do It Or You Don't” of “Cool-School Drop-Out”, klasse! Echter het recept op ‘Pursuit Until Capture’ kennen we inmiddels wel, de songs op het album zijn dan ook hard en meedogenloos en liggen in het straatje van de Hellacopters en Gluecifer en worden vakkundig gemixt met invloeden van Motörhead en AC/DC waardoor de songs dan ook als vertrouwd in de oren klinken. Op verassingen hoef je ook dit keer dan ook niet te rekenen of het moet de uitstekende song “Heatseeker” zijn dat de nodige punkinvloeden kent, zo doet me deze song wel wat denken aan het oudere werk van The Misfist. Verder komen we dan nog het groovy “Dopefiend” tegen alvorens het album wordt afgesloten door de up-tempo beuker “Sick Boy” met een werkelijk heerlijk gierende gitaarsolo om de song af te sluiten.

Met ‘Pursuit Until Capture’ heeft het Eindhovense speed-trio dan ook weer een zeer sterk album afgeleverd. De productie is opnieuw dik in orde, het geluid is hard en rauw. De nieuwe songs op het album zijn dan misschien iets langzamer als het voorgaande werk van de band, de songs zijn wel alle zeer lomp, bruut en hard zoals we dat graag horen. Verder enige puntjes van kritiek is wel dat de dertien tracks op het album nog geen drieëndertig minuten klokken.

In de Benelux zal het album gewoon via het Nederlandse label Suburban uitkomen, terwijl het Duitse platenlabel People Like You het album in de rest van Europa zal uitbrengen. Het Amerikaanse label Prophase Music zal later dit jaar ervoor zorgen dat het album ook in Noord-Amerika te koop is.

01. Speedfreak Blitzkrieg
02. (Hangin' With The) Wrong Crowd
03. Evil Sweet Thing