Neurasthenia Possessed

UK Division Records

Website : Neurasthenia

Het Italiaanse Neurasthenia werd in 1996 opgericht onder de naam Animalator, echter na een aantal jaren live opgetreden te hebben en een tweetal demo’s valt de band uit elkaar. Zanger Neil en bassist Lehmann besluiten in 2004 vervolgens om een doorstart te maken onder de noemer Neurasthenia en in 2005 wordt de eerste demo ‘Full Force Of Thrashers’ uitgebracht. Na diversen line up wisselingen wordt vervolgens in 2006 de mini CD ‘Return Under Neurasthenia’ uitgebracht, in oktober van datzelfde jaar duikt de band opnieuw de studio in voor de opnames van het debuutalbum ‘Posessesed’ dat uiteindelijk in 2007 door UK Division Records wordt uitgebracht.

Het album opent met “Screaming Corpse”, na een kort intro wordt meteen duidelijk wat voor een band we hier in huis hebben, de band speelt old school thrash gemixt met de nodige powermetal invloeden, tel hierbij het niet geheel accentloze Engels van zanger Neil op en je hebt een mix van ongecontroleerde thrash met irritante zang. De songs bevatten verder bij vlagen de nodige melodie en ook is het solowerk van gitarist Phill niet geheel onaardig. Instrumentaal klinkt het dan ook best redelijk, de songs zijn opgebouwd uit strakke riffs en ook de ritmesectie beukt er aardig op los, maar luister eens naar de zwakke zangpartijen van zanger Neil tijdens nummers zoals ““In Loving Of “ en “Assassination“.  Positieve uitschieters zijn echter het snelle “Majestic March” en het afsluitende “Night Under Terror”.

Met ‘Possessed‘ heeft de band een redelijk album weten af te leveren dat echter niet boven de middenmoot uitsteekt. De productie is verder best in orde en ook het artwork ziet er verder goed uit. Voor degene die toch nieuwsgierig is geworden, op de myspace pagina zijn enkele songs te beluisteren.

01. Screaming Corpse

02. Fell Possessed

03. In Loving Of