Maryslim A Perfect Mess

Wild Kingdom / Suburban

Website: Maryslim

De Zweedse, voor mij onbekende band Maryslim, zal op 30 maart aanstaande hun derde release getiteld ’A Perfect Mess’ via Wild Kingdom Records uitbrengen . De band werd ergens in 1999 opgericht nadat gitarist Kent en bassist Urrke T aan elkaar voorgesteld werden door Boba Fett (Hellacopters, Diamond Dogs) na afloop van de optredens van Wayne Kramer, The Nomads, The Hellacopters en The Powder Monkeys. Al snel werd er in Mats Olsson een zanger gevonden en korte tijd later werd ook drummer Patrik Jansson gevonden. Sinds de oprichting heeft de band een uitstekende live reputatie opgebouwd, zo werd er onder meer opgetreden in het legendarische CBGB´s in New York, Stockholm, Oslo, Helsinki, Kopenhagen, Berlijn, Madrid, Rome en Londen. Eind 2005 wordt de band uitgenodigd om het voorprogramma te verzorgen van Hanoi Rocks tijdens hun Scandinavische Tour en binnenkort toert de band in het voorprogramma van the 69 Eyes en Wednseday 13 opnieuw door Europa

Het album begint met de up-tempo titelsong van het album ”A Perfect Mess” is een degelijke rock song met enkele sterke riffes en een refrein met een hoog meezinggehalte. Het volgende nummer ” Final Warning” is dan weer wat langzamer, maar opnieuw kent de song een hoog meezinggehalte waardoor het luisterplezier van het album na enkele malen beluisteren alleen maar toeneemt. ”All About The Money” is opnieuw voorzien van uitstekend gitaarwerk van Kent Axén en Mats Olsson. Tijdens het volgende ”Alive”, wordt de band bijgestaan door Jyrki69, frontman van de Finse Gothic-Rockband The 69Eyes die de achtergrondzang partijen voor zijn rekening neemt. Ook de volgende songs bedienen zich van dezelfde elementen, stevige Rock’n’Roll met een metalen randje, melodieuze refreinen en scheurende gitaarpartijen, gemixt met de nodige dosis jaren 70 hardrock en punkinvloeden in de stijl van bands zoals AC/DC, Kiss, Backyard Babies en The Clash, luister maar eens naar de up-tempo songs zoals ”In Too Deep” en ”Part Of Me”. Ook het vrij rustige nummer ”Demons Of The Past” is een prima rock song. Wat verder opvalt aan het album zijn de uitstekende vocalen, die op het ene moment melodieus of emotioneel klinken en op het andere moment dan weer wat ruiger overkomen. Het album wordt afgesloten door de Sisters Of Mercy´s klassieker ’This Corrosion’ waarop The 69Eyes frontman Jyrki69 de leadvocals voor zijn rekening neemt.

Het derde album werd net zoals de voorganger ’Split Vision’ (2004) opgenomen in de Abyss Studio onder leiding van producer Peter Tägtgren (Pain, Hypocrisy, Dark Funeral, Dimmu Borgir, Wolf). Maryslim heeft met ’A Perfect Mess’ een sterk, degelijk en strak album afgeleverd, it’s only Rock’n’Roll, but we like it!

Verder zal de band in maart en april in het voorprogramma van The 69 Eyes en Wednesday 13 door Europa toeren, de bands zijn in de Benelux te zien op de volgende dagen:
05-04 Biebob, Vosselaar (BE)
06-04 Melkweg, Amsterdam (NL)